Az Alibaba által nemrég bemutatott 20 centiméter átmérőjű, hordozható okostükör tökéletesen ötvözi a technológiát a szépségápolással, a vállalat pedig hisz benne, hogy a termék sikeres lesz. A tükörbe beépített, mesterséges intelligenciával felvértezett hangfalak, parancsszóra különböző funkciókat aktiválnak, a tükör kijelzője pedig folyamatosan változtatja a világítást, hogy a felület látható legyen egy sötétebb kávézóban, vagy akár szikrázó napsütésben is.
Emellett a tükör szépségtanácsokat is ad, figyelemmel kíséri az UV-értéket, és különböző kozmetikumokat is lehet rendelni a segítségével az Alibaba webáruházából.
Nemcsak az Alibaba kísérletezik ilyen megoldásokkal, hiszen a kínaiak imádják a különböző technológiai megoldásokat, és a középosztály megerősödése miatt a szépségápolásra is egyre többet költenek. Arról ugyan nincs pontos adat, hogy mekkora is jelenleg a szépségtech piac, de a szakértők becslései szerint folyamatosan növekszik az ágazat.
A Nikkei Asian Review a témával kapcsolatban megkérdezte Jason Yut, aki a Kantar Worldpanel China nevű marketingvállalat vezérigazgatója. Elmondta, hogy a szépségipar összekapcsolása a technológiával jelenleg komoly trend Kínában, és egyre több vállalat próbálkozik okosmegoldások bevezetésével is.
Egy másik példa a tech és a szépségipar összeolvadására a 3D-s körömlakkozó. Egy alkalmazás segítségével a felhasználó kiválasztja a dizájnt, majd az ujjait a gépbe helyezve az kilakkozza a körmöket a kívánt színre, mintára és formára.
A szépségápolási kütyük eladásának bevételei 2017-ben elérték az 595 millió dollárt Kínában, 2018-ban pedig a Mintel piackutató cég becslései szerint legalább 50 százalékkal bővült a szektor.
A Mintel egyik felmérése arra is rámutat, hogy nagyon komoly a kereslet a szépségtech iránt, hiszen a megkérdezett 3000 emberből minden ötödik válaszolta azt, hogy kipróbálta már például a kiterjesztett valósággal működő sminkelős alkalmazást.
A Sephora, a Meitu nevű kiterjesztett valóságra szakosodott kínai startuppal közösen dolgozva megnyitotta az első boltját Sanghajban, ahol a vendégek egy program segítségével virtuálisan kipróbálhatják az általuk választott sminket, hogy kiderüljön: hogyan is áll nekik és még össze sem kenik vele magukat.
Az Alibaba okostükrét nemrég Hangcsouban mutatták be, de a vállalat állítólag nem ebből a kütyüből szeretne óriási bevételekre szert tenni, hanem a szépségápolási termékekből, mint például a rúzs, az alapozók és a szempillaspirálok. Ugyan Kínában tavaly decemberben volt a legalacsonyabb a kiskereskedelmi bővülés az utóbbi 15 évben, mégis a kozmetikumokok piaca volt azon kevés területek egyike, amely továbbra is jól teljesített.
Ezért próbálják meg a kínai óriásvállalatok meglovagolni ezt a hullámot.
Kína mellett Japánban is felfutóban a szépségtech. Az ország egyik legjelentősebb szépségápolási márkája - a Shiseido - a Microsofttal közösen fejlesztett egy kiterjesztett valósággal működő, sminkes alkalmazást, amely az otthonról dolgozó nők életét könnyítené meg.
Emellett a L'Oreal felvásárolta a ModiFace nevű kanadai startupot, amely a kiterjesztett valóság mellett mesterséges intelligenciával is foglalkozik. Ők közösen egy olyan robotkezet szeretnének készíteni, amely magától kisminkeli a nőket.