Kínában több elektromos meghajtású jármű üzemel, mint bárhol máshol a világon. Ennek ellenére, vagy emellett is, a Kínai Tudományos Akadémia folyamatosan foglalkozik új energiaforrásokkal, illetve a meglévő megoldások enegiaátalakítási hatékonyságának növelésével.
Az egyik ilyen törekvés a meghajtásra használható hidrogéncellák fejlesztése.
Ezeknek számos előnyük van a lítium-ion technológiára épülő akkumulátorokhoz képest.
Ezek közül is talán a legfontosabb, hogy az üzemanyagcellák saját maguk termelnek villamost energiát - ez a hidrogén és az oxigén kölcsönhatására vezethető vissza -, míg a lítium-ion akkumulátoros autókat néhány száz kilométerenként tölteni kell.
Üzemanyagcellás autók már jelenleg is futnak az utakon - a Toyotának és a Hondának is vannak ilyen típusai -, ám ezek még drágák és a túlmelegedés következtében, a cellák gyulladásra hajlamosak lehetnek. Ezeknek a problémáknak a megoldása érdekében, a Kínai Tudományos és Technológiai Egyetem a tervek szerint már idén új katalizátort mutat be, amely képes lesz megakadályozni a gyúlékony hidrogént tartalmazó üzemanyagcellák túlmelegedését.
Pekingnek az a célja, hogy 2019-től kezdődőben, összesen 30 városban, évente 30 000 „tiszta" meghajtású jármű álljon forgalomba.
A kínai vezetés pedig nem sajnálja a pénzt ennek elérésére:
a kormány több mint 12 milliárd dollárt, azaz mintegy 3300 milliárd forintot fektetett üzemanyagcellás technológiák fejlesztésébe.
A kormányzati kutatási pénzek a hazai autógyártókat, mint például a Great Wall Motor-t, a Yutong Bus-t és a Foton Motor-t támogatják. A First Automobile Work, Kína legrégebbi autógyártója pedig bejelentette, hogy idén bemutatja legfontosabb modelljének, a Hongqi-nak üzemanyag-cellás változatát. Guangdong tartományban pedig 1,8 milliárd dolláros ráfordítással kezdték meg hidrogénautó gyár építését.