Többnyire mindenki az online lehetőségekben gondolkodik, hiszen így 0-24-ben elérhető a hirdetés, olcsóbb eszköz, emiatt sok ember használja. Bár a legtöbb releváns oldalon a részletes, például fényképes megjelenítéshez már fizetnünk is kell valamennyit. Ha nem kiemelt a hirdetésünk, ezt hátrébb sorolja a kereső.
Ha privát személyként hirdet valaki, első lépés mindenképpen az, hogy nézzen körül, van-e hasonló ingatlan, azt milyen módon hirdetik, hasonlítsa össze a paramétereket, így tippet, ötletet nyerhet az árképzéshez is.
Nem érdemes egy irreális áron kínált ingatlant túl sokáig kint tartani.
A hirdetés szövegében semmiképpen se ejtsünk helyesírási hibát, és inkább többször ellenőrizzünk le minden fontos részletet, akár a négyzetmétert, akár a közös költség összegét, de leginkább magát a telefonos elérhetőséget.
Aktiváláskor győződjünk meg róla, hogy a hirdetés már valóban él, ezt egy külön ablakban nézhetjük meg, és igyekezzünk rendszeresen ellenőrizni azt is, hogy látogatják-e, kattintják-e a hirdetésünket. Ha nem, módosítsunk, szövegen, fotón, kiemelésen, lehet, hogy nem lett elég figyelemfelhívó az ajánlatunk.
Az első dolog, amire a vevő felfigyel, az ár és a lokáció keresése után minden bizonnyal a kép lesz. Fontos arra is törekedni, hogy a kép minősége megfelelő legyen, és ehhez már egy jó minőségű okostelefon is megfelelő megoldást nyújt. Legalább ennyire lényeges, hogy miről szól a kép.
Törekedni kell arra, hogy a helység, amelyik a képen szerepel, rendezett és tiszta legyen, próbáljunk olyan szögből fényképezni, amely a helység legnagyobb előnyeit emeli ki.
Semmiképp sem érdemes torzítani, panorámafotót készíteni, különleges effekteket használni, mert az a fő, hogy a lakás önmaga legyen, különben kellemetlenek lesznek a későbbi vevői megtekintések. Ügyeljünk a helyes fényviszonyokra, a napsütés sokat segít a vonzó fotók elkészítésében. Ha a lakás panorámás, érdemes ezt is mellékelni, ha a ház kívülről nagyon rendben van, javasolt esetleg erről is feltenni egy képet. Igyekezzünk minden helységet lefotózni, akár körbejárható sorrendben, a hirdetést böngésző vevőjelöltnek fontos, hogy a feltöltött alaprajzhoz képest nagyjából tudja, hogy mit lát a képen. Az alaprajz elkészítéséhez számos programot használhatunk.
Biztosan mindenki találkozott már olyan ingatlanhirdetéssel, amelyet olvasva nagyon mulatságosnak talált. Természetesen fontos a választékos, igényes szóhasználat, nyugodtan eltérhetünk a sablonoktól, de ne felejtsük el, hogy nem meglepni, vagy szórakoztatni kell a hirdetésünk olvasóját, hanem a lakás fő jellemzőit kell röviden bemutatnunk. A lényeges információkat pedig akár kiemeléssel, nagybetűvel jelezhetjük. Az okostelefonok és a közösségi média világában az emberek, így az ingatlanhirdetések olvasói is a rövid, impulzív dolgokat kedvelik. A szöveg tartalmazzon információt a lakás építésének, felújításának idejéről, a jelenlegi műszaki állapotról és az esetleges átépítési, felújítási ötletekről, 1-2 mondatot a környékről, az infrastruktúráról. Ne ömlesztve, hanem tördelve, bekezdésekre osztva írjunk!
Mivel az online felületek ontják ránk az információkat, érdemes más eszközben is gondolkodni. Ha az ingatlan alkalmas rá, használjunk molinót! A szakértők ezt nagyon gyakran javasolják, ha van megfelelő ablak, erkély, kerítés, éljünk ezzel a lehetőséggel! A molinón négyzetméter és telefonszám legyen. Nem haszontalan egy-egy papírt kinyomtatni és a környék forgalmasabb helyein (zöldségesnél, kisboltban, ingyenes hirdetőtáblán) kihelyezni, ez is könnyen hozhat érdeklődőket.
Lehet, hogy egy szakértő közreműködésével sokkal hamarabb megérkezik a vevő.
Ben-Ezra Orran, a Central Home ingatlanközvetítő hálózat vezetője szerint a vevő felkutatásánál még fontosabb, hogy tapasztalataik alapján az adott ingatlanoknak megmondják a reális értékét és az adott értékhez tartozó várható értékesítési időt. Ez azért fontos, hogy az eladó tudjon tervezni, mikor fog elköltözni, hogy induljon el esetlegesen ő is a megfelelő ingatlan vásárlása útján.