Mintegy másfél éve nyerte el a Paks és Kalocsa közé tervezett híd tervpályázatát
A napokban újabb hírek érkeztek a régen várt Duna-híd projektjéről: a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő
átvette az átkelő és a kapcsolódó létesítmények építési engedélyét
– számol be erről Bács-Kiskun megye hivatalos honlapja.
A tervezők közlése szerint az 1133 méter hosszú híd (az eredeti kiírás szerint 1080 méter lett volna) egy 2x1 sávos, 90 kilométer óránkénti sebességet biztosító kapcsolatot fog létesíteni Paks és Kalocsa között. A kétoldali ártéri hídrészek acél keresztmetszettel készülnek el, a mederhíd pedig hibrid (beton és acél) szerkezetű lesz, így gyorsabban épülhet majd meg a műtárgy.
Az átkelő 12 támaszon fog állni, kialakításánál pedig ügyelnek arra, hogy a Dunán zajló kereskedelmi forgalmat ne gátolják. A legkisebb hajózási szélességet 180 méteresre tervezik.
A beruházásban az új híd az 512-es utat (Kalocsa nyugati elkerülőjét) köti össze a Duna túlpartján futó M6-os autópályával, melynek során 11 kilométernyi 2x1 sávos új útszakaszt is átadnak a Duna nyugati oldalán. Emellett még Paks és Gerjen között is fejlesztik a helyi infrastruktúrát: 9,6 kilométernyi új útszakaszt építenek fel.
A NIF közlése szerint az építkezés megkezdését még két lépés előzi meg: a projekt építésére szánt forrásokat el kell különíteni a költségvetésből, illetve le kell folytatni a tényleges kivitelezői közbeszerzési eljárást is.
Ezt követően a híd építését elvállaló cégnek, vagy konzorciumnak 26 hónapja lesz felépíteni a több mint 1 kilométer hosszú átkelőt.
Font Sándor térségbeli országgyűlési képviselő szintén a napokban nyilatkozva elmondta: miután kiemelt állami beruházássá nyilvánították a hidat, a munkálatok első része már 2020 őszén elkezdődhet.