A vállalat azonban 2019-ben megerősítette a teljes évre szóló minimum 360 ezer jármű kiszállítására vonatkozó tervezetét, ami megnyugtatta a befektetőket. Továbbá mintegy 10 ezer járművet szállítottak Kínába és Európába, ami a váratlanul nagy keresletnövekedést tükrözi.
Az első negyedévben az elvárt mennyiség felét szállítottuk le, ami nagymértékű szállításnövekedést jelent a következő negyedében"
– olvasható a cég közleményében.
A Tesla eddig megközelítőleg 50 ezer Model 3S-t, 12 ezer Model S-t és X-t szállított ki, míg mintegy 63 ezer új Model 3, valamint 14 ezer Model S és X autót gyártott le.
A Wedbush elemzője az elmaradást rossznak, de nem apokaliptikusnak nevezte. Szerinte a teljesítmény csalódást okozott, azonban a legfontosabb Model 3-as kiszállítása megfelelt az elvártaknak.
Ráadásul a cég elvesztett számos állami kedvezményt, miközben jelentősen csökkent a kereslet a luxusautók iránt.
Ez a lassulás az államokban nem meglepő, és egyáltalán nem riasztó"
– nyilatkozta a Bernstein elemzője. Toni Sacconaghi kifejtette, hogy a cég 3-as modellje a szedánok között rendkívüli, 33 százalékos eladást mutatott a 40 és 60 ezer (11,4 millió és 17 millió forint) dolláros autók között 2018 második felében – a Tesla legnépszerűbb autója 47 ezer dollárba (13,3 millió forint) kerül.
A Tesla továbbá elkezdte értékesíteni a régóta várt legolcsóbb modelljét 35 ezer dollárért (10 millió forint),
míg a vezérigazgató Elon Musk márciusban új modellt az Y crossovert is bejelentette.
A cég nemsokára közzéteszi az első negyedéves bevételéről szóló jelentését is.