Ez szinte hihetetlen nagyságrendű befektetés, hiszen a debreceni BMW-gyár átszámítva 1,1 milliárd dollárból valósul meg, vagyis ennek az összegnek csaknem a negyvenszereséről van szó.
A japán autógyártók ilyen irányú elkötelezettsége ugyanakkor korántsem új keletű, hiszen már eddig is jelentős összegeket fektettek be az amerikai piacon.
A Japán Autógyártók Szövetségének (JAMA) honlapján található friss statisztikai kimutatások szerint jelenleg 24 gyártóüzemet, valamint 44 kutatás-fejlesztési és design központot működtetnek az USA 19 tagállamában.
Összesen csaknem 93 ezer embernek adnak munkát, ami az 1990-es évhez viszonyítva 224 százalékos növekedést jelent.
A japán autógyártók egyesült államokbeli üzemeiben 2017-ben közel 3774 millió járművet gyártottak, ami 153 százalékkal volt magasabb az 1990-ben regisztrált mennyiségnél.
Emellett tavalyelőtt több mint 423 ezer olyan személygépkocsit és teherautót exportáltak az USA-ból, amely valamelyik japán márka ottani gyárából került ki.
De a legfontosabb adat talán az, hogy 2017-ig a japánok összesen 48,3 milliárd dollárt fektettek be autóipari projektekbe az Egyesült Államokban, azaz ha megvalósulnak a most bejelentett fejlesztések, akkor megkétszereződik a távol-keleti szigetország működő tőke beruházásainak értéke az amerikai piacon.