Az Associated Press (AP) és a Snopes, a hírek valódiságát ellenőrző társaságokról van szó.
Mindkét cég megerősítette, hogy már nem ellenőrzik a cikkeket.
Az AP azt mondta a BBC-nek, hogy jelenleg csak arról tárgyalnak a közösségi óriással, hogy a jövőben hogyan tudnak együttműködni.
A Facebook úgy nyilatkozott, hogy elkötelezett a hamis hírek elleni küzdelemben, és
idén növeli az ezzel kapcsolatos erőfeszítéseit. Tovább dolgoznak a világ 34 tényfeltáró partnereivel, akik 16 nyelven ellenőrzik a tartalmat, melyek mellé még az idén új partnerek és új nyelvek csatlakoznak.
David Mikkelson, és Vinny Green, a Snopes alapítói egy blogbejegyzésben úgy nyilatkoztak, hogy a cég nem zárta ki a jövőbeli együttműködést a Facebookkal. Az alapítók arról is írtak, hogy a szakítás, legalábbis a múltbeli viszonyok közepette pénzügyi következményekkel jár a cégük számára.
2017-ben a Facebook 100 ezer dollárt fizetett a Snopes munkájáért, a 2018-as adatokat még nem tette közzé a vállalat.
Nem világos, hogy pontosan mi okozta a cégek mostani szakítását a Facebookkal, de az talán előjelként érzékelhető, hogy a Guardian tavaly egy jelentést ismertetett, mely
akadályként jelölte meg, hogy a Facebook nem átlátható.
A cikk idézi a korábbi Snopes-t szerkesztő Brooke Binkowski-t, aki úgy nyilatkozott, hogy csak a válság menedzselésére használja őket a Facebook, de komolyan nem vettek semmit. Sokkal fontosabb volt a Facebook számára, hogy kifelé elfogadhatónak tűnjenek.
A Facebook válaszul vitatta a Guardian jelentését egy blogbejegyzésében, mondván, hogy annak több pontatlansága is volt.
A Facebook két másik tényfeltáró ügynökséggel is dolgozott az Egyesült Államokban. Az egyik, a Politifact, azt mondta a BBC-nek, hogy 2019-ben folytatni kívánja a Facebookkal közös munkát. A másik, a Factcheck.org még nem válaszolt a megkeresésre.
Cikkünk a BBC.com írása alapján készült.