Szakértők szerint ez annak a jele, hogy lassul az ázsiai ország gazdasági növekedése, egyre eladósodottabb a lakosság és megcsappant a fogyasztói bizalom.
A Kínai Személyautó-gyártók Szövetsége (CPCA) a hétvégén azt közölte, hogy
az ázsiai országban 1,78 millió új személygépkocsit értékesítettek márciusban,
12 százalékkal kevesebbet éves összevetésben.
A világ második legnagyobb autópiacán a személyautók eladása éves szinten 10,4 százalékkal, 5,16 millióra mérséklődött az idei első negyedévben.
Az elektromos és hibrid autók (new energy vehicles, NEV) értékesítése ugyanakkor 117,8 százalékkal, 254 ezerre nőtt a március végével zárult három hónapban.
Szakértők arra számítanak, hogy idén csak minimálisan, 1,2 százalékkal nő az új személyautók eladása Kínában, ugyanakkor a NEV autók értékesítése akár harmadával, 1,6 millióra bővülhet.