Fontos változás történt ma a hazai üzletekben

vasárnapi zárva tartás, kiskereskedelem
Sebtiben módosított nyitva tartás – a kereskedők úgy pótolják a jövedelem-kiesést, ahogy tudják
Vágólapra másolva!
Sok kereskedő nem tudja: mától hatályba lépett az a szabály, hogy a vásárló nem láthatja a régebbi beírásokat a panaszkönyvben, hivatalosan vásárlók könyvében. A beírásokat tartalmazó lapokat el kellett távolítani – írja a Blokkk.com. A vásárlók könyve négy évtizedes múltra tekint vissza, ám a boltosok szerint nem nagyon használják a vásárlók.
Vágólapra másolva!

Mától hatályos az a törvénymódosítás, amely alapján a különböző szolgáltatóhelyeken, boltokban vagy például vendéglőkben, vagy éppen a fodrásznál a vásárlók már nem láthatják a korábbi bejegyzéseket.

A Napi.hu idézi a kereskedelmi szakportál azon becslését, amely szerint

több mint 200 ezer üzletben vagy más szolgáltatóhelyen kötelező a vásárlók könyvének kihelyezése.

A fogyasztóvédelmet irányító szaktárca (az Innovációs és Technológiai Minisztérium) közzé is tette felhívását, hogy nem kötelező új vásárlók könyvét venni a régi helyett, elégséges a régi bejegyzéseket tartalmazó oldalak eltávolítása. Ezzel együtt nem egyszerű a feladat, egy biztos: olló nélkül sok helyen nehezen megy.

Forrás: Origo

A 2005-ben született kereskedelmi törvény szinte szó szerint vette át a vele leváltott 1978-as belkereskedelmi törvény szövegét, eszerint

„az üzletekben jól látható és könnyen hozzáférhető helyen” kell a vásárlók könyvét elhelyezni, de azt is, hogy „a vásárlót e jogának gyakorlásában megakadályozni vagy befolyásolni tilos”.

Amit a boltosok leginkább furcsállottak, az az, hogy ha el kell tüntetniük a régi bejegyezéseket a beíró vagy csak kíváncsiskodó vásárlók elől (van, aki elkéri, és csak lapozgat benne), akkor már sok értelme végképp nincs is az egésznek. A panaszügyintézésre vonatkozó fogyasztóvédelmi előírások szerint ugyanis gyakorlatilag, a lényeget tekintve ugyanúgy kell eljárniuk a boltosoknak, szolgáltatóknak, mint a vásárlók könyvébe beleírt bejegyzések esetében, azaz 30 napon belül meg kell válaszolni a vásárló panaszát.

Április 26-tól a következő új szabályrész lép hatályba: más vásárlók bejegyzéseit a személyes adatok megismerése lehetőségének kizárása céljából a vásárlók könyvéből a kereskedő a bejegyzést követően haladéktalanul eltávolítja és az oldalt, azt elzártan – a folyamatos sorszámozás rendjének megfelelően – megőrzi

– emeli ki a szakportál.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!