Tízből nyolc ember leginkább a cégnévre emlékszik egy kereskedelmi kapcsolatból, és nem annak a terméknek a nevére, amit vásárolt ott. A Crowdspring közvélemény-kutatása például arról adott visszajelzést, hogy a vásárlók 77 százaléka egyáltalán nem emlékszik arra, hogy milyen menüt evett a McDonald'sban, csak az étterem nevét fogja említeni.
A jó név megtalálásához a Kosárérték.hu ad tippeket.
Célszerű a cég fő tevékenységéhez illő rövid nevet választani, mert erre fognak emlékezni a vásárlók.
Ragaszkodjunk a rövidséghez, továbbá a név legyen könnyen megjegyezhető. Nem érdemes minden tevékenységet belesűríteni a névbe, mert nehezíti a megjegyzést.
A név legyen könnyen kimondható, amit jó hallani.
Nemcsak a magyar nyelvben, de a nagyobb idegen nyelveken is érdemes tesztelni, nincs-e valamilyen negatív vagy pejoratív jelentése, áthallása.
A nyelvi játékok és a trükkös szavak egyáltalán nem maradnak meg az ügyfelekben.
Ezért fontos a világos, hatékony név választása.
Ha a vállalkozásnak már induláskor van egy hosszú távú célja, úgy célszerű ebben a körben is gondolkodni.
Fontos a névharmonizáció az internetes domainben is.
További négy ötlet is elolvasható a cikkünk alapjául szolgáló írásban a Kosárérték.hu weboldalon.