A Tescóban hetente átlagosan mintegy 170 ezer darab tojás fogy, de ez a szám a többszörösére nő a húsvéti és karácsonyi időszakban. Ahhoz, hogy az áruházlánc megfelelően ki tudja szolgálni a vásárlói igényeket, illetve széles választékot nyújthasson, megbízható partnerekre van szükség.
A Fuchs Tojás Kft. már 15 éve szállít magas minőségű, mélyalmos tartásból származó tojást a Tesco áruházakba.
A Veszprém megyei vállalkozás éves szinten körülbelül 70 millió tojást bocsát ki, amelynek mintegy 85 százalékát a Tescóba szállítja.
A másfél évtizedes együttműködés alatt több mint duplájára tudtuk növelni az állatállományunkat, így mára már körülbelül 150 ezer madár él a tojó és előnevelő telepeinken. A Tesco pedig ösztönöz minket arra, hogy nyissunk az állatbarát tartási módok felé
– mondta Fuchs Zsolt, a Fuchs Tojás Kft. vezetője.
A Tesco számára fontos, hogy a jó ár-érték ajánlat mellett olyan termékeket tudjon kínálni a vásárlóknak, amelyek fenntartható és etikusan működő vállalkozásoktól származnak. Szem előtt tartva a baromfi állatjóléti szempontokat a Tesco polcain egyre nagyobb mennyiségben találhatók meg szabadtartásból, mélyalmos és ökológiai tartásból származó tojások.
A megfelelő választáshoz a vásárlókat segíti a tojásokon található, jogszabály által előírt 11 jegyű kód.
Ebből kiderül, hogy az adott tojás milyen tartásból, melyik országból, azon belül melyik telephelyről származik.
A tapasztalatok szerint egyelőre a Tesco Clubkártyás vásárlók főként a ketreces tartásból származó tojásokat választják, de egyre nagyobb a nyitottság a különböző alternatív tartásból származó tojások iránt. A cég bízik abban, hogy vállalásával egyre több vásárlót ösztönöz majd arra, hogy olyan termékeket válasszanak, amelyek fenntarthatóbb működésből származnak.