Az amerikai Boeing jelenleg azt vizsgálja, hogy érdemes-e egy 220-270 férőhelyes, közepes méretű sugárhajtású gépet terveznie – hasonlóan az Airbus A330-as repülőihez. A francia vállalat értékesítési vezetője, Christian Scherer erre úgy reagált, hogy
az A330neo és az A321neo tervei annyira kiforrottak, hogy a cég hajlandó rugalmasan kezelni az árképzésüket is.
A Boeing állítása szerint a saját fejlesztésű közepes méretű modelljei sokkal hatékonyabbak lennének a francia gépeknél, továbbá a saját A321-es repülőgépük hosszú távú változatán is dolgoznak fejlesztőik.
A két óriáscég a 150 milliárd dolláros globális repülőgépipar legfontosabb szereplői.
Michael Schoellhorn – az új műveleti vezérigazgató – elmondta:
az Airbus tanulmányozza, hogy miként tudná növelni európai gyárai hatékonyságát.
Továbbá a Bombardiererrel is tárgyalnak arról, hogy a kanadai vállalat esetleg eladja belfasti repülőgépgyárát.
Az Airbus tisztviselői aggodalmukat fejezték ki a kínai-amerikai kereskedelmi feszültségek keresletre gyakorolt hatása miatt, annak ellenére, hogy Scherer véleménye szerint
a piac meglehetősen felfelé ívelő szakaszban van, és kevéssé függ a gazdasági ciklusoktól.
Mindkét vállalatnál meglehetősen gyenge volt az évkezdet, ráadásul több volt a lemondás az első négy hónapban, mint a rendelés. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) múlt héten kiadott közleményében egyébként már csökkentette a 2019-re várható nyereségi előrejelzéseket.