Az IKEA jól ismert logója az 1960-as évekből származik, és egészen biztosan nem is fogja azt lecserélni. Ahhoz ugyanis túlságosan értékes, jól bejáratott arculati elemről van szó, így biztosra vehető, hogy a kék-sárga színű embléma változatlanul marad.
A cég a csere helyett annak egy új változatát vezeti be, fehér színnel, egy téglalap alapú, de ovális keretet kapott betűszedéssel. Az új céglogó-variációt a vállalatnál kifejezetten a digitális térben megjelenő tartalmaiknál használnák, olyan audiovizuális anyagokon, ahol az ismert kék-sárga kombináció túlságosan zavaró lenne. A fehér színű keretbe írt cégnév betűi mellett „át lehet tekinteni” a mögötte futó tartalomra. Ebből a koncepcióból jött a neve is, svédül Fönster, mely magyarul ablakot jelent. A hírek szerint elképzelhető, hogy a vállalat nem pusztán a digitális térben, hanem új formátumú, városközpontokba telepített kisebb üzleteinél is használja majd a Fönster-logót.
S hogy mi a mögöttes vonatkozása a logókoncepciónak?
A cég közlése szerint a 2017-2018-as pénzügyi évben, világszerte működő 422 áruházukban összesen 957 millió vásárló fordult meg. Ez tekintélyes szám, ám a vállalatnál azt tartják szem előtt, hogy
weboldalaikat ennél jóval többen, 2,5 milliárdnyian keresték fel.
Közülük sokan első találkozásukat a céggel már nem közvetlenül, hanem közvetetten, a számítógép képernyője előtt ülve élik meg. Az IKEA-nál ezért úgy gondolják, a jelenleginél hatásosabban kell az online böngészőket megszólítani. Ennek egyik eszköze az új logó, amit jól lehet majd használni a videós tartalmakon, mobilalkalmazásokban, vagy épp virtuálisvalóság-megoldásokban, amik felé a vállalat elkötelezett nyitást jelentett be.
Az új logót az amszterdami 72andSunny nevű kreatív ügynökség tervezte, akik a bútoróriás számára „rugalmas eszközt kívántak készíteni ahhoz, hogy a cég a vásárlókat sokkal közvetlenebbül, emocionális alapon” szólíthassa meg az online világban.