A Summer Fancy Food Show néven ismertté vált élelmiszeripari vásárt évente rendezik meg New Yorkban, a vásár az észak-amerikai kontinens legnagyobb ilyen jellegű kiállítása, amelyen az
idén hét magyar élelmiszeripari vállalkozás vett részt.
A kiállításon 54 országból több mint 2.600 kiállító várta az üzletfeleket és az érdeklődőket. Magyarországról, amely másodszor vesz részt a seregszemlén, a Pick Szeged, a Kométa 99, a Felföldi Édességgyártó, a Malatinszky Kúria, az Arany Nektár, a Hungaroharvest és a Lourdes Honey mutatkozott be.
Az egységes arculatú megjelenést és a helyszínt az Agrármarketing Centrum biztosította.
Belánszky-Demkó Zsolt elmondta: a bemutatkozás mellett az üzletkötést is segítő vásáron megjelenő hét erős magyar cég kifejezetten innovatív termékekkel jelent meg. Kiemelte az édesített és ízesített szívószálakat, a mézes drazsékat, a szarvasgombával készült mézeket és a magyar borokat.
Egy ilyen távoli és nagy piacon nem tömegtermékekkel, hanem prémiumtermékekkel kell megjelennünk"
– fogalmazott.
A helyettes államtitkár kiemelte: az egyik borkiállítónál sorban álltak a vendégek, és a kiállítás keretében tartott exkluzív magyar borvacsorán – amelyen étteremláncok és szállodák beszerzési igazgatói is részt vettek – szintén óriási volt az érdeklődés.
A vacsorán a kóstoltatás mellett lehetőség nyílt üzleti tárgyalásokra is neves amerikai partnerekkel.
"Vannak magyar cégek, mint például a Pick Szeged, amelyek már régóta jelen vannak az amerikai piacon, mások pedig, ilyen a Kométa 99, amelyek most akarnak betörni ide" – tette hozzá a helyettes államtitkár.
Elmondta, hogy a magyar cégek nagyon optimisták, már
megállapodások is születtek New Yorkban,
elsősorban a magyar borok iránt nagy az érdeklődés.
A magyar vállalkozások részvételét a New York-i vásáron a Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (HEPA) segítette.