Sokkal többet tudunk a Holdról, mint 1969-ben, az első holdra szállás, az Apollo-program idején - ezzel magyarázta konferencia-előadásában Jeff Bezos, hogy miért biztosak a cégénél abban, a Holdról nyerhetik üzemanyagukat a "Blue Moon" névre keresztelt, fejlesztés alatti holdkompjuk számára.
Az űrjármű motorja ugyanis két elemet, hidrogént és oxigént használ üzemanyagként.
Bezos pedig úgy gondolja, hogy
a Hold krátereiben jelen lévő fagyott vizet - azaz jeget - egy napon majd fel lehet használni arra, hogy abból hidrogént és oxigént nyerve újratöltsék a speciális üzemanyagtartályokat.
Annak ténye, hogy a Holdon jég található, még nem volt ismert az 1969-es holdutazáskor. Az azóta eltelt évtizedekben ezt és még számos új ismeretet szerzett az emberiség a legközelebbi égi kísérőjéről.
Bezos vállalata egyébként több rendszert is fejleszt párhuzamosan.
A Blue Moon egység elég nagy ahhoz, hogy több embert és hasznos terhet is a Hold felszínére juttasson, és Bezos szerint kiválóan alkalmas lehet a NASA-nak, hogy 2024-ben újra embert küldhessen a Holdra.
Az űrturizmust kiszolgáló rakétát New Shepard néven fejlesztik, míg a New Glenn szatelitek és más űreszközök szállítására lesz majd alkalmas. Jeff Bezos minden évben nagyjából 1 milliárd dollárt fektet vállalatába úgy, hogy valamennyit elad az Amazonban birtokolt részesedéséből.