Kína három meghatározó technológiai cégére gyakran hivatkoznak BAT-ként, ami a Baidu, Alibaba és a Tencent nevek első betűiből álló szócska. Könnyen lehet azonban, hogy hamarosan cserélni kell valamelyik betűt abban, mert a Meituan Dianping nevű, 2010-ben alapított cég látványos erősödéssel szorongathatja meg az eddigi éllovasokat - írja a Quartz.
A pekingi székhelyű vállalat rövid idő alatt lett rendkívül sikeres, üzleti modelljében pedig nem törekszik kizárólagosságra. Online kereskedelmi oldalak felett éppúgy diszponál, mint kupongyűjtő alkalmazások felett, amelyekben a boltoktól kezdve a szórakozási lehetőségeken át, számos területen juthatnak kedvezőbb vásárlási lehetőségekhez a felhasználók.
A cégnek egyik legerősebb lába minden bizonnyal az ételházhozszállítás.
Itt helyi cégekkel együttműködve, nem egyszer azok portáljait megvásárolva folytatnak terjeszkedést azért, hogy szolgáltatásaikkal lefedjék a teljes élelmiszer-ellátási láncot, termeléstől a futáros kiszállításig. A 2018 szeptemberében a hongkongi tőzsdére lépett cégnek ez úgy tűnik, sikerül is.
Bár ebben a Baidu értékének csökkenése is szerepet játszott, május végére a Meituan piaci értéke átlépte a Kína keresőmotorja mögött álló cég értékét. Míg a Baidut 41 milliárd, addig a Meiutant 47 milliárd dolllárra taksálták.
A Meiutan mintegy 400 millió regisztrált felhasználóval rendelkezik Kínában, házhozszállítási és egyéb szolgáltatásaikhoz kapcsolódóan.
Több millió kereskedővel vannak szerződésben, akik platformajaikat használva szolgálják ki vevőiket.
Egyelőre korai lenne kijelenteni, hogy átrendeződés várható a kínai technológiai piac felső szegmenségében, ugyanakkor ennek lehetőségét sem lehet kizárni. Különösen azért nem, mert a hírek szerint a Google sem adta fel a kínai piacot, annak ellenére, hogy 2010 óta keresője tiltott az országban. Az amerikai óriás ugyanis a Tencenttel léphet együttműködésre egy cenzúrabarát Google-változat kifejlesztésében.