A kínai állam tulajdonában álló Aviation Industry of China egyik munkatársa arról számolt be egy helyi hírtelevíziónak, hogy jó ütemben haladnak a "jövő szuperszonikus" repülőgépének fejlesztésével. Számos kulcsfontosságú technológiai áttörést értek el vagy dolgoznak azokon, hogy a jövő hipergyors repülőgépe minden korábbinál csendesebb legyen, csekély környezeti terhelést hagyva maga után.
"Reméljük, folytatva a technológiai fejlesztéseket és a tudományos igényű előkészítő munkát, hogy 2035 környékén bemutathatjuk a világnak saját, szuperszonikus utasszállító repülőgépünket" - mondta a projekt egyik vezető mérnöke.
Ahhoz, hogy "zöld", hangsebességre képes repülőgépet építhessenek, Kínának mintegy húsz problémát kell megoldania.
Ha ez sikerül, olyan repülőgépek állhatnak forgalomba, amelyek a jelenlegi, általában 10 órát elérő vagy meghaladó időtartamnál jóval gyorsabban győzik le a kontinensek közötti távolságokat.
A hangsebességnél gyorsabb repülőgépeknek ugyanis a mostani időtartamoknak nagyjából a fele is elég lesz majd az óceánok átrepüléséhez.
Ugyanakkor nem Kína az egyetlen, amely ilyen fejlesztéseken dolgozik. Európai vállalatok és japán cégek éppúgy rendelkeznek koncepciókkal civil szuperszonikus gépekre, egy ígéretes amerikai fejlesztésről pedig ebben a cikkében számolt be az Origo.