Az amerikai üdítő- és chipsgyártó cég most közzétett beszámolója szerint az adózott eredménye 2,035 milliárd dollár, részvényenként 1,44 dollár volt a június 15-ével végződött három hónapban, ami 11,8 százalékkal, illetve 12,5 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 1,82 milliárd dollárt, részvényarányosan 1,28 dollárt.
Az egyszeri tételek nélküli részvényarányos eredmény 1,54 dollár lett, nagyobb a szakértők által várt 1,5 dollárnál.
A PepsiCo bevétele 16,449 milliárd dollárt tett ki, éves összevetésben 2,2 százalékkal nőtt. Elemzők ennél kisebb bevételre, 16,43 milliárd dollárra számítottak.
Az üdítőitalokból több bevétel folyt be annak nyomán, hogy a vállalat megváltoztatta csomagolási stratégiáját.
Kisebb dobozokba tölti az üdítőitalokat, amivel nőtt a haszonkulcsa, ráadásul újabb fogyasztókat vonzott magához, az egészségtudatos fogyasztókat, akik időnként engednek a csábításnak, de hosszú távon inkább egészséges ételeket, italokat fogyasztanak.
Azóta, hogy tavaly októberben a spanyol Ramón Laguarta vette át aPepsiCo elnök-vezérigazgatói tisztségét, többet fordítanak reklámokra és a terjesztési hálózatokra, új termékeket vezettek be és megváltoztatták a kiszerelést.
A vállalat eredményeit azonban bizonyos fokú szkepticizmussal fogadták a befektetők, nem tetszett nekik az, hogy a Pepsi árat emelt a kisebb üdítős dobozokért cserébe.
Hiába verte meg minden soron az elemzői várakozásokat, a PepsiCo árfolyama csökkenésre váltott, és zárás előtt két órával 1,28 százalékos mínuszban, 130,86 dolláron forgott a New York-i tőzsdén. Az egy évvel ezelőtti értékéhez képest majdnem 21 százalékkal nőtt a Pepsico árfolyama.