"Nem akarunk úgy tenni, mintha mi lennénk a világ megmentői" - mondta Holger Beeck, a McDonald's környezetvédelemért felelős vezetője, amikor a berlini kísérletről kérdezték. A gyorsétteremlánc most önszántából kezdett műanyagmentes működésbe, de Beeck nem tagadja, előre menekülnek, ismerve a szigorodó, elsősorban uniós szabályozást.
A tesztidőszak után nemcsak az üzlet alkalmazottainak volt pozitív a véleményük, hanem a máskor kevés visszajelzést adó vendégek is szívesen nyilatkoztak az új csomagolásokról, és
szinte kivétel nélkül tetszettek nekik az új megoldások.
A hamburgereket kizárólag olyan papírdobozokban adták, amelyek alapanyaga közel fele részben zöld hulladék volt, a ketchupos kis dobozokat ehető, ostyaszerű tésztába rakták.
A poharaknál a műanyagot a karton fogja felváltani, a műanyag szívószálak pedig eltűnnek a kínálatból.
A papír szívószálakkal még kísérleteznek, a hamburgerek szinte biztosan zöld hulladék alapú papírba kerülnek, és meglepő módon, a saláták is papírtálcába juthatnak, mert a berlini tesztben ezt is jól fogadták a vevők. Egyedül a McFlurry fagylaltokhoz adott fa kiskanalak nem váltak be, ezen még dolgoznia kell a láncnak.
Az átállás fokozatos lesz, a változások nagyobb része jövőre jön, de a vállalat úgy tervezi, hogy 2020 végéig csak Németországban mintegy ezer tonnával tudják csökkenteni a műanyagszemét-kibocsátást.