A GVH a Colief cseppek kereskedelmi kommunikációjának vizsgálatakor megállapította, hogy az ágazatra vonatkozó szabályok alapján
jogszerűtlenek a reklámokban szereplő ígéretek,
melyek szerint a szer többek között enyhíti, illetve segít elkerülni a csecsemőkori hasfájás (kólika) tüneteit, így hatékonyan csökkenti a sírásos órák számát, a fájdalmat és egyéb panaszokat.
Az európai uniós szabályozás alapján az élelmiszerekkel kapcsolatos, egészségre vonatkozó állítások csak akkor tehetők, ha azokat az Európai Bizottság engedélyezte.
Ugyan egy gyártó kérelmezte, hogy az Európai Bizottság vegye fel az engedélyezett állítások uniós listájára, hogy „a Colief laktázenzim csökkenti a laktóz mennyiségét a csecsemők táplálékában, és a táplálékuk teljes laktóztartalmának hatékony megemésztésére nem képes, hascsikarásos csecsemőknél mérsékli a laktóz nem megfelelő emésztésének következményeit", de ezt a Bizottság tudományos szakvélemények alapján 2016-ban elutasította, így alkalmazása jogsértő.
A GVH a Brand Up Pharma magatartásának megítélésekor
súlyosító körülményként vette figyelembe az érintett célcsoport, azaz a kólikától szenvedő csecsemők szüleinek sérülékenységét és speciális érzékenységét.
A hatóság ugyanakkor enyhítő körülményként tekintett arra, hogy a vállalkozás még a versenyfelügyeleti eljárás előtt önként változtatott kifogásolt magatartásán, illetve vezetője célzott, a magatartás versenyfelügyeleti megítélésével kapcsolatos képzésen vett részt.
A hivatal így 10 millió forint bírságot szabott ki a cégre.
Az uniós ágazati szabályozás mára ennél is szigorúbbá vált: a 2019 februárjától alkalmazandó normák szerint speciális gyógyászati célra szánt élelmiszerekkel kapcsolatban egyáltalán nem lehet tápanyag-összetételre és egészségre vonatkozó állításokat tenni (a csecsemők táplálkozási igényeinek kielégítésére szolgáló, speciális gyógyászati célra szánt élelmiszerek esetén 2020 februárjától lép életbe a szigorúbb szabályozás).