Azóta számtalan vállalat jött lére, hogy ezt az elképzelést megvalósítsa, és egy holland mérnök, Tim Houter, a Hardt Hyperloop diákoktól származó ötletével – amely ráadásul 2017-ben megnyerte Musk egyik hyperloop versenyét is – Európába hozná az elképzelést.
A mérnök reméli, hogy ezzel a közlekedési eszközzel közelebb hozhatók az európai nagyvárosok egymáshoz.
A holland mérnök terve egy sávváltó technológiának köszönhetően különbözne a többi elképzeléstől: ennek lényege, hogy átkapcsolás, vagy további mozgó alkatrészek segítsége nélkül lehet alagutat váltani.
A mérnök együttműködik a német vasutakkal, a Deutsche Bahnnal, valamint a Tata Steel acélgyártóval, és nemrég egy tesztpályát mutatott be a holland Delft városában.
A tervező szerint azonban sokkal nagyobb beruházásra lenne szükség, hogy az általa tervezett alagút 2023-ig megkezdhesse működését.
A következő szakasz egy nagysebességű teszt létesítmény megvalósítása"
– mondta, hozzátéve, hogy az állami szektor támogatását is keresi terveihez.
A hyperloop-technológia támogatói szerint, ez a közlekedési mód előnyösebb lehet a környezet számára és olcsóbb, mint a vonatok és a repülőjáratok.