A légitársaság változatlanul tartja a kitűzött nyereségi célját, és megerősítette a jövő év március végéig tartó folyó pénzügyi évre vonatkozó 750-950 millió eurós nyereségvárakozását.
Európa legnagyobb fapados légitársaságának részvényértékei az elmúlt két évben a felére csökkentek, amiben közrejátszott az Egyesült Királyság Európai Unióból való kilépésének nehézségei, valamint a Boeing 737 Max típusú repülőgépek földön tartása, és az új megrendelések késlekedése.
Ráadásul az elmúlt hetekben az Egyesült Királyságban és Írországban a pilóták kezdtek sztrájkba, míg Portugáliában a légiutas-kísérők.
A dublini székhelyű légitársaság adózás utáni nyeresége 243 millió euró (79,4 milliárd forint) a második negyedévben, ami 21 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszaka, amikor a cég 309 millió eurót (101 milliárd forint) jelentett.
Ugyanakkor ez az összeg megelőzte az elemzők által várt 232 millió eurós (75,8 milliárd forint) bevételt.
A júniusi negyedévi eredmények nem voltak olyan rosszak, mint vártuk"
– nyilatkozta Gerald Khoo, a Liberum elemzője, hozzátéve, hogy a jegyár bevétel az előrejelzésekhez képest gyengébb volt, de az opcionális extrákból származó bevételek a vártnál jobban teljesítettek.
A légitársaság jelentése szerint 2020 március végéig bevétele 750 és 950 millió euró (245,2 és 310,6 milliárd forint) között lesz majd – az elemzők várakozásai szerint 832 millió euró (272 milliárd forint).
Ugyanakkor - és az utasok szempontjából ez talán a leginkább lényeges fejlemény a gyorsjelentés kapcsán - a cég elmondása szerint a június végéig tartó három hónapban
a jegyárak hat százalékkal csökkentek az előző évhez képest, és a vállalat maga is hasonló csökkenésre számít a nyár további részében is.
Ez azt jelenti, hogy a cég maga is arra készül, hogy a következő negyedévben - részben épp a túlkapacitási problémák miatt - alacsonyabb áron fogja értékesíteni a jegyeket járataira.