Tavaly több szervezet és egyes képviselők is nyílt levelet írtak a Google vezetőinek, sürgetve, hogy függesszék fel a Viagogo hirdetéseket.
A Google egy szerdai nyilatkozatában úgy fogalmazott, hogy
amikor az emberek használják a rendszerüket a jegyek beszerzésében, biztosítani szeretnék, hogy azt megbízható forrásból tegyék.
Ezt a célt szolgálja a szigorú politikájuk, mely alapján meg is teszik a szükséges lépéseket, ha egy hirdető megsérti ezeket az elveket.
Válaszul Viagogo kifejtette, hogy rendkívül meglepődött, amikor a Google aggodalmairól értesült. A közlésük szerint biztosak abban, hogy a Google politikáját nem sértették meg, és várakozással tekintenek a lehető leggyorsabb megoldás elé.
A CMA eredetileg tavaly augusztusban indított jogi eljárást a Viagogo ellen, amely fogyasztóvédelmi jogszabályokat sértett. Ezt követően a bíróság elrendelte, hogy dolgozza át az üzleti gyakorlatát.
Most a CMA azt állítja, hogy a Viagogo figyelmen kívül hagyta a változtatásokra vonatkozó követelményeket, ezért azt tervezi, hogy bírósági eljárást indít.
A hatóság azt állítja, hogy a Viagogo még mindig:
Ha megállnak ezek a vádak, a Viagogo komoly bírságokra számíthat.
A FanFair Alliance, egy zenei kampánycsoport úgy fogalmazott, hogy örülnek, hogy a Google végre felfüggesztette a Viagogo hirdetéseit, most pedig remélik, hogy más platformok, különösen a Facebook, követhetik majd a példát.
Forrás: BBC.com