A Berlinben alapított N26 nevű online bank rendesen meglovagolja a pénzügyi technológia legfrissebb európai hullámait. A vállalatot ugyanis kitömik pénzzel a befektetők, amit a mostani 170 millió dolláros tőkeemelés is bizonyít. Az N26-nak egyébként nincsenek is fizikai létesítményei, nincsenek fiókjai, kizárólag applikációkon keresztül kezeli az ügyfelek bankszámláit és bankkártyáit. A pénzügyi technológiai cégnek ráadásul ma már 3,5 millió ügyfele van 24 európai országban – írja a CNBC.
A mostani tőkebevonással pedig az N26 megkoronázta a januárban végrehajtott 300 millió dolláros tőkeemelést, aminek következtében akkor a vállalat értéke megütötte a 2,7 milliárd dollárt.
Emellett az N26 mögött impozáns befektetők is állnak, beleértve például a Peter Thiel által vezetett Valar Venturest, a kínai Tencent technológiai óriást, valamint Szingapúr szuverén vagyonalapját is.
A befektetők valószínűleg érzékelik a fogyasztók kiábrándulását a hagyományos kereskedelmi bankokból, és felfigyeltek az online piac lehetőségeire – mondta Valentin Stalf, az N26 vezérigazgatója. Hozzátette, a jelenlegi értékeltség nagynak tűnhet, azonban az N26-hoz hasonló vállalatok esetében messze nem számít kiugrónak. Stalf szerint a vállalatának megvan a lehetősége arra, hogy a mostaninál sokkal nagyobb értékeltséget is elérjen. Összevetésképpen, a Monzo nevű brit versenytárs becsült értéke 2,5 milliárd dollár volt a legutóbbi tőkeemelési kört követően.
A friss készpénz azonban most segítheti az N26 nemzetközi terjeszkedési stratégiáját és támogathatja az új alkalmazottak felvételét is. A vállalatnak jelenleg 1300 munkatársa van világszerte, és nemrég indította be a működését az Egyesült Államokban. A legújabb tervek szerint az N26 jövőre belépne a brazil piacra is, ahol azonban meg kell küzdenie majd a Nubank nevű online banki versenytárssal.
A mostani befektetési körnek köszönhetően az N26-ba már összesen több mint 670 millió dollárt toltak a befektetők, és a friss tőkével a vállalat a termékét is fejleszteni szeretné.
Az új dizájn mellett a vezetés azt tervezi, hogy létrehoz olyan „közösségi tereket", amelyek lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy alszámlákat nyissanak, amelyeket megoszthatnak a barátaikkal.
Noha az online bankok több milliós ügyfélkörrel és egyre nagyobb tőkeállománnyal rendelkeznek, a nyereségesség még mindig problémát jelent – egyelőre az N26 sem tud profitot termelni. Az elemzők szerint ennek jelentős részben épp a gyors növekedés az oka, főleg hogy igen fiatal vállalatokról van szó. A következő nagy kérdés tehát az lesz, az új banki megoldások mikor kezdenek el valódi anyagi hasznot is hajtani a cégeknek.