A Lidl elképzelése szerint a vásárlók a jövőben a Lidl Pay alkalmazás segítségével, az abban eltárolt bankkártya adatok alapján, mobiltelefonjuk banki terminálhoz való érintésével fizethetnék ki vásárlásaik értékét az áruházak pénztárainál.
Ezzel a cég - ha egyelőre csak házon belül is - a két techóriás, az Apple és a Google mobilfizetési szolgáltatásaival konkurálna, de legalábbis erre a területre tenné be a lábát.
Annak, hogy a diszkontlánc - ha a kezdeti tapasztalatok biztatóak - saját mobilfizetési applikáció használatára venné rá vásárlóit, két előnye is lehet.
Egyrészt a cégnek kevesebbe kerülnének a tranzakciók, hiszen az azokért most felszámított díjak házon belül maradnának. Az applikáció integrálható lehet az áruházlánc most is elérhető, a bevásárlást segítő alkalmazásával. A fogyasztók vásárlási szokásainak, a rendszerből kinyerhető pénzügyi adatainak utólagos elemzésével pedig a cég akár egyedi ajánlatokat is küldhetne az alkalmazást használóknak, vagy exkluzív árkedvezményt kínálhatna nekik.