A műanyag palackok elleni harc jegyében
interaktív vízadagoló berendezéseket helyez ki az USA meghatározott pontjain a Coca-Cola és a PepsiCo.
Az apparátusokból a fogyasztók saját, újrafelhasználható palackjukba ereszthetik bele a kiválasztott ízesítésű és karbonizációs szintű (értsd: hogy mennyi szénsav van benne) vizet.
A Coca-Cola Dasani PureFill állomásainak koncepciója már 2016-ban megszületett, és azóta a cég különböző kollégiumi campusokon már le is tesztelte a rendszert. A berendezések hamarosan iskolákban, állatkertekben is megtalálhatók lesznek - írja a Store Insider.
A PepsiCo a saját tesztjeit tavaly kezdte, és az „üzleti modellt" most a Coca-Coláéval egyező helyszínekre, plusz még hotelekbe, irodákba és stadionokba is ki fogja terjeszteni. A PepsiCo hálózata egyelőre névtelen, viszont az azt alkotó gépekből hat ízesítésű, illetve személyre szabott karbonizációs szintű és hőmérsékletű vizet lehet kinyerni.
A Coca-Cola készülékéből mindentől mentes vizet is elő lehet csalogatni – ez ingyen van. Az ízesített és/vagy szénsavas vízért deciliterenként valamennyi dollárcentet mindazonáltal már ki kell pengetni. A számlát egy applikáción keresztül, vagy bizonyos esetekben bankkártyával lehet kiegyenlíteni.