Az illetékes kaliforniai hatóság jóváhagyta a Waymo kérelmét, így az Alphabet önvezető autókat gyártó cége részt vehet abban a tesztprogramban, amely éles helyzetben, kereskedelmi környezetben is lehetővé teszi a robottaxik működését. A döntés egy héttel azt követően érkezett, hogy a Waymo elérhetővé tette az önvezető járműveit a Lyft sofőrjeinek Phoenixben – írja a CNBC.
A mostani jóváhagyás rendkívül fontos a Google anyacége számára, amely a Waymo keretein belül már évek óta foglalkozik önvezető járművekkel.
Ezzel pedig egy lépéssel közelebb került a cég ahhoz, hogy széles körben, kereskedelmi forgalomban működtethessen robottaxikat.
A Waymót egyébként 2016-ban választották le a Google-ről, és 2018 decembere óta Phoenixben már tesztelik kereskedelmi forgalomban a Waymo One nevű robottaxi szolgáltatást.
A Waymo azonban nem az egyetlen nagy név, amely kísérletezik a robottaxikkal. Az Uber szintén fejleszt és tesztel önvezető technológiákat, míg a Tesla vezérigazgatója, Elon Musk idén jelezte, a vállalat 2020-ban elvileg már képes lesz önvezető taxikat kínálni a piacon. Az Uber egyébként 2016 szeptemberében kötött is egy együttműködést a Volvóval az önvezető technológia fejlesztéséről. A 2017-ben aláírt megállapodás szerint a Volvo 2019 és 2021 között több tízezer önvezető autót értékesítene majd az Uber számára.
Miközben tehát a Waymo szóvivője egyértelműen üdvözölte a kaliforniai hatóság friss döntését, nem meglepő, hogy az elmúlt hónapokban a Tesla és az Uber bejelentései miatt
egyre több elemző kezdett el azon gondolkodni, kitörhet-e a nagy önvezető autó háború.
Ha ugyanis a fejlesztések jól haladnak, és egyre szélesebb körben teszik majd lehetővé a szabályozók a robottaxik – és általában az önvezető járművek – terjedését, akkor ez egészen izgalmas helyzetet eredményezhet nemcsak a fuvarmegosztó cégek körében, de általában az autóiparban is.