Egy exkluzív manhattani étterem alkalmazottai arról számoltak be a New York Postnak, hogy – mielőtt teljesítenék a kérést - a Google-ön utánanéznek minden vendégnek, aki helyet szeretne foglaltatni náluk, hogy megbizonyosodjanak, valóban gazdagok-e? A lap birtokába került egy olyan dokumentum, amely az asztalfoglalás protokollját tartalmazza a mindössze 20 férőhelyes Fleming by Le Bilboquet nevű étteremben. Ez a leírás szigorúan előírja az alkalmazottak számára, hogyan
ellenőrizzenek le minden, számukra még ismeretlen vendéget, mielőtt fogadnák az étteremben.
Emellett az összegyűjtött információk alapján az egyik ügyeletes menedzserrel mindig egyeztetni kell ezekről a vendégekről.
Az egyik pincér elmondta a Postnak, hogy csak különleges vendégeket fogadnak, és ezt az üzletpolitikát szeretnék folytatni a jövőben is.
Az a céljuk, hogy exkluzív vendégkörük számára hozzájuk méltó környezetet teremtsenek, s ennek érdekében megszűrjék az új vendégeket.
Hozzátette, hogy náluk több a gazdag, mint a híresség a vendégek között. Például Robert De Niro, Paul McCartney és Ivanka Trump is gyakran megfordul náluk.
Josh Vlasto, az étterem egyik menedzsere a New York Postnak adott nyilatkozatában viszont cáfolta ezeket az állításokat. Igaz, csak részben, mert azt elismerte, hogy a Google-ön valóban leinformálják a vendégeket, azt viszont tagadta, hogy kizárólag gazdagokat és hírességeket fogadnának.
Ez a gyakorlat egyébként korántsem egyedi a hasonló éttermek között.
Az Eleven Madison Park például az internetes keresőoldalon szereplő információk segítségével rövidíti le a meghívottak listáját egy-egy születésnapi parti vagy évfordulós rendezvény alkalmával.
A szintén Manhattanben működő Babbo egyik alkalmazottja pedig mindehhez még hozzátette, náluk az a gyakorlat, hogy utánajárjanak, vajon az asztalt foglalni szándékozó vendég művész vagy tévés személyiség-e, mert akkor egy külön helyiségben ültetik le és különleges kiszolgálást biztosítanak a számára.