A Pinterestre úgy kell gondolni, mint egy online faliújságra, ahol az emberek hozzáadhatják saját profiljukhoz az általuk kedvelt vagy jónak, érdekesnek tartott képeket. Ezeket a "faliújságokat" a Pinterest külön kategóriába rendezi, mint például divat, sport vagy természet.
A felhasználók emellett az interneten fellelhető képeket is beemelhetik saját gyűjteményükbe, ha pedig valaki rákattint a képre, azt az oldal az eredeti webhelyre irányítja át.
Éppen ezért a Pinterest nagyon népszerű gyűjtőhelye például a különböző recepteknek, hiszen sokan böngésznek a finom ételes képek között, ha pedig valami megtetszik egy felhasználónak, csak rá kell kattintania a képre és meg is van a hozzá való recept. Amennyiben nem azonnal akarják elkészíteni, egy pinneléssel saját galériájukba tudják tenni a képet, így később is egyszerűen hozzáférhetnek, emellett pedig más felhasználók is láthatják azokat.
A Pinterest negyedéves jelentéséből kiderült, hogy sikerült elérniük a 300 millió havi felhasználót, egyúttal 30 százalékkal többen használták az oldalt, mint az előző év azonos időszakában (április-május-június). A reklámbevétel sokkal nagyobb ütemben növekszik, mint ahogyan arra számítottak.
A cég 261 millió dollárnyi bevételt termelt az elmúlt negyedévben, ez pedig 62 százalékos növekedés 2018 azonos időszakához képest.
A Pinterest emiatt javított a 2019-re vonatkozó előrejelzésén és a korábbi 1,08 milliárd dollár helyett már 1,11 milliárd dolláros bevételre számítanak.