Érdekesség, hogy eközben a csomagszállítási ágazat 4,8 százalékkal növekedett az Államokban.
A USPS azzal magyarázza a visszaesést, hogy a postaszolgálat nagyobb ügyfelei más hálózatokra terelik a kézbesítést.
A postahivatal által készített jelentés ugyan nem nevezi meg azokat az ügyfeleket, akik elpártoltak a cégtől, de az elemzők szerint az Amazon és a FedEx miatt történt a visszaesés.
A Citigroup korábbi becslése szerint a postahivatalnak 50 százalékkal emelnie kellene árait, hogy gazdaságilag fenntartható csomagküldési szolgáltatást nyújtson, a vetélytársaihoz hasonlóan.
Mindkét cég arra törekszik, hogy nagyobb profitra tegyen szert az e-kereskedelem piacán, úgy, hogy a USPS-hez történt csomagkiszervezés helyett saját maguk intézik a kézbesítést.
Az Amazon már korábban is saját szállítási rendszerében kézbesítette a csomagokat, azonban az utóbbi időben sikerült saját szállítási hálózatot kiépítenie repülőgépek, vonatok és tengeri teherfuvarozók segítségével.
Az Amazon csökkenti a postahivataltól, a UPS, valamint a FedEx szállítmányozási cégektől való függőségét, és inkább házon belül oldja meg a logisztikát"
– nyilatkozta R.J. Hottovy, a Morningstar elemzője.
A Rakuten Intelligence adatai szerint az e-kereskedelmi óriás két év alatt nagyjából felével csökkentette az amerikai postától való függőségét:
míg 2017 januárjában a USPS szállította ki a csomagok 60 százalékát, addig ez idén júliusban csupán 31 százalék volt.
Ráadásul a FedEx júniusban bejelentette, hogy mintegy kétmillió csomagot szállítanak majd ki saját kézbesítési rendszerükön, a SmartPost hálózaton keresztül.