A cég 114,92 milliárd jüan bevételt jelentett, ami a Refinitiv adatai szerint 42 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, és
sokkal jobb, mint az elemzők által várt 111,73 milliárd jüan.
Ugyanakkor ez lassabb növekedés, mint 2017 és 2018 között történt, ami akkor 61 százalékos volt.
Korábban 10,25 jüanra tették a cég részvényeit, ami a jelentés után 12,55 jüanra nőtt.
A geopolitikai bizonytalanság további nyomást gyakorolt a globális növekedésre, egyúttal kíhívást és lehetőséget is jelent a kínai gazdaság számára: a fogyasztási és szolgáltatási szektor lesz a növekedés új motorja"
– nyilatkozta Daniel Zhang, az Alibaba vezérigazgatója.
A növekedést a társaság e-kereskedelmi tevékenysége, valamint az egyre inkább virágzó felhő alapú szolgáltatások pörgették.
Az Alibaba a kínai kiskereskedelmi piacon elérte a 674 millió felhasználót, ami 20 milliós növekedést jelent 2018 március és 2019 március között.
A vállalat szerint az új felhasználók 70 százaléka a kisebb városokból regisztrált.
A kínai e-kereskedelem szereplői jelenleg nagy nyomás alatt állnak, mivel a régió makrogazdasága lassulásnak indult"
– nyilatkozta Daniel Ives, Wedbush Securities részvénykutatási igazgatója.
Az elemzők szerint az Alibaba egyik legígéretesebb területe a felhőalapú adattárolás, aminek bevétele 66 százalékkal 7,79 milliárd jüanra növekedett az előző év azonos időszakához képest.