Bár az amerikai vállalat egyik fontos mércéje felülmúlta a kitűzött célt, ám a bevétel növekedésének lassulása rosszul érintette a céget.
A veszteségek nőttek, miközben a verseny éleződik. A befektetők bizalmát jelentősen rontja, hogy nem látszik egyértelműen a bevétel növelésének, valamint a költségek csökkentésének stratégiája"
– nyilatkozta mondta Haris Anwar, az Investing.com pénzügyi piaci platformjának elemzője.
Az Uber második negyedéves nettó vesztesége 878 millió dollárral több, mint egy évvel korábban.
Ugyanakkor az Uber nagy riválisa, a Lyft szerdán növelte a bevételi várakozását, aminek eredményeként az Uber részvénye nyolc, míg a Lyft részvénye három százalékkal emelkedett, ám a jelentés kiadása után hat, valamint kettő százalékkal esett vissza.
Az Uber jelentése szerint bevétel növekedése 14 százalékkal 3,2 milliárdra csökkent, és elmarad az elemzők által várt 3,6 milliárd dollártól – ugyanakkor a cég ételkiszállítási üzletága, az Uber Eats 72 százalékkal 595 millió dollárra növekedett.
A foglalások és rendelések száma ugyan 31 százalékkal nőtt, azonban az Uber kevesebb pénzt takarít meg autónként. Az utazások száma 20 százalékkal emelkedett, de az ebből származó bevétel csak négy százalékkal.
A cég vezérigazgatója, Dara Khosrowshahi sajtóközleményében elmondta, hogy 2019 a beruházási csúcspont éve, és 2020-ban és 2021-ben pedig a veszteségek csökkenni fognak. Az Uber
kiadásai 147 százalékkal 8,65 milliárd dollárra nőttek a negyedévben,
beleértve a kutatási és fejlesztési kiadások hirtelen növekedését.
A cég havi felhasználóinak száma 99 millióra növekedett a világban – egy évvel ezelőtt még 76 millióan használták az Uber autómegosztó és ételkiszállító szolgáltatását.