A Manchesteri repülőtér volt például az utazási iroda legnagyobb bázisa, a nyári légi járatok tíz százalékát a cég légitársasága indította.
A Virgin Atlantic bejelentette, számos járatot átvesz,
vagyis repülőgépet indít Manchesterből Barbadosra, New Yorkba és Orlandóba. De a kisebb repterek nem mindegyike ilyen szerencsés, különösen rosszul érinti a csőd a Newcastle-i, az East Midlands-i és a cardiffi légikikötőket. A walesi főváros repülőteréről minden kilencedik járatot a Thomas Cook indította nyáron.
Bár minden tengerentúli utazási célpont utasokat veszít a cég csődje miatt, számos térséget súlyosabban érint.
Például Tunézia, ahova 2018 elején elsőként a Thomas Cook tért vissza, miután a turisták egy merénylet következtében elpártoltak a népszerű észak-afrikai úticéltól. A cég hetente 20 repülőjáratot indított a szigetország kilenc repteréről, mintegy 4 ezer turistát szállítva Tunéziába.
Ráadásul a földre kényszerített Boeing 737 Max repülőgépek miatt világszerte nagy hiány van rövidtávú repülőgépekből, és így helyettesítő járatokra sem igen lehet számítani.
A Thomas Cook ráadásul az egyik vezető légitársaság volt, amely Törökország két nagy üdülőhelyére, Antalyába és Dalamanba szállított utasokat: például múlt hét szerdán a cég 13 járata repült kilenc repülőtérről ezekbe a városokba, azaz közel 2.500 brit turista érkezett volna a kis-ázsiai országba.
Ugyan az easyJet, a Ryanair és a Jet 2 számos útvonalat át kíván venni a Thomas Cooktól, azonban a kisebb repülőterekről induló járatokért nem lesz akkora a tolongás.