Az elsőre merésznek tűnő ötlet mögött egy, Új-Delhiben született fiatalember ötlete áll, aki két évre szóló megbízással érkezett Tokióba 2015-ben, hogy egy óriási japán konglomerátumnál, a fém- és ásványianyagok piacán működő, 66 országban jelen lévő Mitsui & Co.-nál dolgozzon. Ugyan végigkóstolta az összes japán ételt, de szívesen járt volna egy olyan étkezdébe, amely közel van munkahelyéhez és angol nyelvű menüt is tart. Így jutott el végül CoCo Ichibanya egyik közeli éttermébe.
Az 1982-es alapítású étteremlánc szerte Japánban 1200 egységgel rendelkezik, de Japánon kívül is jelen vannak, 12 országban, összesen 180 étteremmel.
Az ázsiai régió mellett Angliában és az USA-ban is lehet találkozni a branddel.
A lánc főleg currys ételeket kínál, sajátos japán átértelmezéssel, és az indiai expatot (huzamosabb ideig külföldön dolgozót) annyira meggyőzték az otthonitól eltérő currys ízélmények, hogy azt javasolta japán munkáltatójának: próbálják meg elvinni Indiába is az ételeket. A Mitsuinál kötélnek is álltak, és mostanra létrejött a megállapodás az Ichibanyaval. Ennek értelmében egy közös vállalat felállításával, tíz éven belül 30 éttermet nyitnak Indiában, a curry hazájában.
A piacra lépést 2020-ra tervezik.
A bejelentést sok gúnyos megjegyzés fogadta a közösségi médiában. Sokan nonszensznek tartják, hogy egy japán cég akar profitábilisan működni Indiában a curry révén.
Ám az étteremlánc vezetése kitart elképzelése mellett. Elnöke elmondta: figyelembe veszik az indiai kulturális sajátosságokat, így marhahús például nem szerepel majd az étlapon. Curry szószukat úgy készítik, hogy azt vegetáriánusok is fogyaszthassák majd. Rizsként pedig annak japán változatait adják majd az ételekhez.
A cégnél elmondták: korábban sokan kétkedve fogadták a thaiföldi piacra való belépésüket is, de várakozásaik ott is teljesültek, és már 29 egységük működik a dél-kelet ázsiai országban, számol be a nem mindennapi gasztronómiai vállalkozásról a Bloomberg.