A HelpyNet rendszer egy mobilapplikáción keresztül összeköti a település lakosait a háttérben működő szervezetekkel (pl. közműszolgáltatók), illetve riasztás vagy bejelentés esetén azonnali segítséget nyújthat 0-24 órában.
A HelpyNet városüzemeltetési modulját országszerte közel 20 önkormányzat működteti, jelenleg összesen 14 ezer regisztrált felhasználóval.
„Budapest VII. kerülete belvárosi elhelyezkedéséből adódóan rendkívül nagy átmenő forgalmat bonyolít, emellett a legsűrűbben lakott városrész a fővárosban. Erzsébetváros továbbá az egyik legkedveltebb úti cél a turisták körében, becslések szerint 2018-ban 1,5 millió vendégéjszakát töltöttek el itt az ide látogatók. Éppen ezért 2010-ben Erzsébetváros Önkormányzata célul tűzte ki a közbiztonságának javítását, így a 2011-ben létrehozott Erzsébet Terv fejlesztési program egyik fontos elemévé is vált, nyilatkozta Vattamány Zsolt polgármester.
A polgármester elmondta, hogy egy mobiltelefonon elérhető ingyenes segélyhívó rendszer bevezetése mellett döntöttek, így esett a választás a HelpyNetre. Az ingyenes segélyhívórendszer célcsoportja elsősorban azok az idősek, akik leginkább külső segítségre szorulhatnak, de természetesen a fiatalabb korosztály is hasznát veheti.
A II. kerületben az ott élők biztonságának növelése mellett városrendészeti és közterületi ellenőrzésekre, az itt történt események nyilvántartására is használják a HelpyNetet, és nem utolsó sorban a lakossági igényekre, bejelentésekre való reagálási idő is rövidül.
Vincek Tibor, a II. kerület Városüzemeltetési Igazgatóságának osztályvezetője úgy véli, hogy már az indításnál is hatékony volt a HelpyNet, de igazán akkor válik sikeressé, ha elérik a fejlesztések azon szintjét, amikor minden felhasználó rutinból tudja majd kezelni.
Választásuk azért esett erre a rendszerre, mert az eredeti alkalmazáshoz képest ez volt szabadon alakítható, és a cég az önkormányzat minden új igényét is be tudja illeszteni a modulba.
A HelpyNet 0-24 órában elérhető, bajba jutásnál, segítségkérésnél jelenleg három nyelven használható (magyar, angol, német), a bejelentéskor az applikációban kiválasztott nyelven kap választ a bejelentő. Az önkormányzatokhoz minden esetben magyar nyelven jut el a hívás, értesítés, a hivatalhoz érkezést követően azonnal továbbítódik az illetékes hatósághoz, szervezethez.