A tekintélyes, független brit fogyasztóvédelmi tömörülés, a Which?, átnézte a portál 10 leginkább felkapott utazási desztinációjának szállásajánlatát, azok között is a 10 legjobb értékelést kapó hotelek utazói visszajelzéseit. A negyedmillió értékelés végigbogarászása után megállapították, hogy hétből egy a hamis vélemény "nyilvánvaló jegyeit" hordozta magán. Ezek általában olyan pozitív kicsengésű értékelések voltak, melyeket a Which? szerint nem valódi felhasználók adtak, céljuk kizárólag az volt, hogy
emeljék a szálláshely helyezését abban a rangsorban, amely elméletileg kizárólag az utazók visszajelzésén alapszik.
Például a " legjobb jordániai hotel" címet viselő szálláshelyen a fogyasztóvédők állítása szerint jól felismerhető mintái voltak annak, hogy a kiemelkedően pozitív visszajelzések egy része hamis. Ezek alapján úgy tűnt, a hotel egyszerűen képtelen bármit is rosszul is csinálni. Az elemzés után azonban a TripAdvisor eltávolított 730 ötcsillagos értékelést a visszajelzések közül.
Kairó legjobb hotele a portálon pedig ötcsillagos értékeléseinek 79 százalékát olyan felhasználói profiloktól kapta, melyeknek azon kívül egyetlen más aktivitásuk sem volt a felületen. A portál innen is eltávolította a kétes hitelességű értékeléseket, a hotel el is vesztette addig őrzött státuszát. Hasonlót tapasztaltak az elemzők Las Vegas két hoteljénél a legmagasabbra értékelt első tízben, az egyiknél az ötcsillagos értékelések 48, a másiknál 41 százaléka volt hamis. Érdekes kontraszt ezzel, hogy egy másik magasra értékelt Las Vegas-i hotelnél a kétezer ötcsillagos értékelésnek csak 3 százaléka volt gyanús amely olyan felhasználótól jött, akinek semmilyen más hozzászólása nem volt a portálon.
A brit verseny- és piacfelügyeleti hatóság a jelentés alapján közölte, megvizsgálják annak lehetőségeit, hogyan lehetne kezelni a hamis és ezért megtévesztő fogyasztói visszajelzések problémáját.
A Which? képviselője úgy véli, a TripAdvisor egyszerűen mulasztást követ el akkor, amikor nem szanálja az utazók értékelései közül a hamisakat. Sőt, azzal, hogy nem lép fel azok ellen a szállodák ellen, amelyek visszaélnek a rendszerrel - vagyis saját magukról írnak több felhasználói profillal pozitív visszajelzéseket - utasok millióit téveszthetik meg. A fogyasztóvédők álláspontja szerint a portálnak sokkal többet kell tennie azért, hogy a platform információi megbízhatók legyenek.
A TripAdvisor egyik szóvivője ugyanakkor azt mondta, túl könnyű és egyszerű dolog rögtön csalásra gyanakodni.
Mindenki, aki fogyasztóként értékel valamit, elkezdi valahogy, azaz minden utazói profilnak van olyan állapota, amikor csak egyetlen értékelése van a portálon
- ezek miatt volt a legtöbb kifogása a fogyasztóvédőknek.
A portál szerint ahhoz, hogy kijelenthető legyen a csalás ténye, informatikai adatok - például IP-cím, eszközadatok - elemzése lenne szükséges, ilyeneket pedig a fogyasztóvédők jelentése nem tartalmazott. A cég azt is hozzátette, hogy elkötelezettek a hamis adatok és értékelések kiszűrése mellett, és külön munkacsoport foglalkozik a portálnál az ilyen információk megkeresésével és törlésével.