Gigászi autóipari fúzióról pletykálnak, új óriás lehet születőben
![10 legnagyobb autógyár – galéria](https://cdn.origo.hu/2023/12/_upmDWvQ7o5kBU6B0hmNiNG2FKj20OtP6VDIAgOOxaQ/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50Lzc0ZTcwNTAyN2E1ODQzZTI4MmZmNTkyYzQxMTQ0NjYz.webp)
A Fiat-Chrysler (FCA) és a Peugeot-gépkocsikat is gyártó francia PSA eseteges egyesülésével transzatlanti autóipari óriáscég jönne létre.
Ha ez megtörténik a mintegy 50 milliárd dollár tőkéjű vállalat a Volkswagen, a Renault-Nissan és a Toyota után a világ negyedik legnagyobb autógyártója lenne.
A The Wall Street Journal iparági értesülései szerint a fúzió "az egyenlők egyesülése" lenne. Az új cégben a PSA vezérigazgatója, Carlos Tavares és az FCA elnöke, John Elkann – aki a néhai FIAT-elnök, Gianni Agnelli unokája – egyaránt megtartaná jelenlegi beosztását. Az egyeztetések azonban egyelőre – ahogyan a lap fogalmazott – "még képlékenyek, és nincs garancia arra, hogy megállapodással érnek véget".
A bejelentés hatására a Fiat-Chrysler részvénye 7,5 százalékkal emelkedett a tőzsdén.
Az Agnelli család többségi tulajdonában lévő Fiat-Chrysler az idén júniusban már a francia és kínai tulajdonú Peugeot vetélytársával, a szintén francia Renault-val is tárgyalt fúzióról, de az akkori megbeszélések kudarccal zárultak.
Az amerikai lap elemzése szerint a világ legnagyobb autógyárai azzal próbálkoznak, hogy átstrukturálják termelésüket és változtassanak üzletpolitikájukon, részben mert emelkednek a termelési költségek, részben pedig mert a gyors és tartós növekedés időszaka után
az autópiac jó ideje lassulást mutat.
Ez különösen Európára igaz, ahol a piac túlzsúfolt és a szigorú környezetvédelmi előírások apasztják a profitot.