A Volkswagen (VW) jelenleg arra készül, hogy jövőre két kínai gyárban állítson elő elektromos autókat. A tervek szerint az üzemekben 600 000 járművet gyárthatnak majd. Ezzel pedig a VW azt célozza meg, hogy minden más versenytársnál jelentősebb termelés-növekedést érjen el – írja a Reuters.
Összevetésképpen, a Tesla még mindig próbálja elérni a megcélzott, 500 000 autó fölötti termelést évente a két kínai gyárában.
Ezzel együtt egyre inkább úgy tűnik, a hagyományos nagy autógyártók vezethetik az elektromos autókra történő átállás folyamatát
– mondta Max Warburton, a Bernstein Research elemzője.
A VW eddig a gyártási infrastruktúrája miatt hátrányban volt az olyan szereplőkkel szemben, mint BMW, a Renault, a General Motors vagy a Tesla, de a német cég most abban reménykedik, hogy a hatékonyság növelésével le tudja szorítani az elektromos autóinak árait nagyjából 20 000 euróra. Ennek érdekében a VW összesen nyolc üzemét szervezi át világszerte 2022-ig, felhasználva az úgynevezett MEB platformot, amelytől a sikert várják. Végső soron a VW vezetése azt célozza meg, hogy a társaság legyen a világ legnagyobb zéró emissziós járműgyártója.
Az átállást pedig a VW abból finanszírozná, hogy 2020-ig 40 százalékra emelné a belsőégésű motorral működő SUV-ok eladási arányát a 2018-as 23 százalékról. Ezzel párhuzamosan
a tervek szerint a VW 2028-ra 22 millió elektromos autót szeretne gyártani, melyekből 11,6 milliót Kínában állítanának elő.
A kínai terjeszkedés azonban komoly kihívás lehet, amit a Tesla már a saját bőrén is tapasztalhatott. Elon Musk cége ugyanis 2016-ban még úgy számolt, hogy 2018-ra több mint 500 000 Model 3 autót gyártanak majd az országban, ami azóta sem jött össze. Erre az évre a Tesla 360-400 000 darab közötti gyártást vár mindössze. Jelenleg a Tesla abban reménykedik, hogy a 2020. június 30-án véget érő 12 hónapos időszakban már meglesz az 500 000 darab legyártott jármű.
A VW mindeközben 30 milliárd eurót áldoz arra, hogy 2023-ig több gyárát is átalakítsa annak érdekében, hogy növelje az elektromos autók kibocsátását – ilyen átalakítások lesznek Németországban, Csehországban, valamint az Egyesült Államokban is.
Végső soron pedig 2025-re a Volkswagen lehet a világ legnagyobb elektromos autó gyártója, miközben a Tesla továbbra is csak a fogyasztóknak egy szűkebb rétegét éri majd el
– mondta Patrick Hummel, a UBS autópiaci elemzője.