Alapvető változásokat hozhat a mindennapi pénzügyekben a nyitott bankolásról szóló, szeptember 14-től életbe lépő uniós szabályozás. Ennek köszönhetően a jövőben minden banknak hozzáférést kell adnia a legszigorúbb biztonsági előírásokat teljesítő, és minősített külsős szolgáltatóknak, például más bankoknak a számlaadatokhoz, amennyiben erre az adott ügyfél engedélyt ad.
„Az uniós szabályozás ezzel a lépéssel a bankok és pénzügyi szolgáltatók közötti versenyt szeretné fokozni. Vagyis azt, hogy az ügyfelek a piacon található, számukra legjobb megoldást az eddigieknél könnyebben választhassák ki" – mondta a nyílt bankolás indulásáról Németh Balázs, a K&H Operáció, technológiák és lakossági hitelkezelési divízió vezetője.
A magyar piacon a K&H elsőként lép a bankok között multibank nevű új digitális szolgáltatásával: ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy
a K&H mobilbankon keresztül az érintett ügyfelek nem csak a K&H-s számlájukat láthatják és kezelhetik, hanem – amennyiben rendelkeznek ilyennel -, akkor az Erste Banknál vezetett számlájukhoz is hozzáférhetnek, lekérdezhetik egyenlegüket, számlatörténetüket.
A K&H Bank a multibank szolgáltatás további fejlesztésének keretében tervezi még
a fizetési szolgáltatás (forint átutalás), valamint további számlavezető bankok elérhetővé tételét is.
A más banknál vezetett számlák a K&H mobilbankban csak és kizárólag ügyfelek kérésére és hozzájárulásával érhetőek el. A folyamat a K&H mobilbankból a „külső számla hozzáadása" funkcióval indul és sikeres hozzáadás után láthatóvá válnak a külső számlák.
A K&H-nak szeptember elejéig több mint 330 ezer ügyfele volt, akik regisztrált mobilbank szolgáltatással rendelkeznek. Számuk éves összevetésben 43 százalékkal emelkedett és a bank szerint a jövőben még tovább növekszik. Az aktív mobilbank-használók hetente átlagosan háromszor lépnek be, a leggyakrabban használt szolgáltatás pedig az egyenleg-lekérdezés és az átutalás.