Az Egyesült Államokban a Halloween nemcsak jelentős popkulturális eseménnyé nőtte ki magát, de a kiskereskedelem számára is kifejezetten értékes időszakot jelent. A tök, amely az ünnep kelléke, nagyon sok étterem és kávézó kínálatában visszaköszön, a Starbucks Pumpkin Spice Latte (PSL) kávéja például külföldön és itthon is óriási népszerűségnek örvend. Az Egyesült Államokban a 2003-as bevezetése óta több mint 350 millió darabot adtak el a termékből.
Azonban nemcsak ízesített kávéra költenek az emberek. A National Retail Foundation (NRF) kutatása szerint az Egyesült Államokban idén 8,8 milliárd dollárt szánnak az ünnepre a vásárlók, átlagosan 86,27 dollárt. A moneywise.com szerint azonban ha egy háztartás minden tradicionális halloweeni kelléket be akar szerezni, akkor 321 dollárt kell elkölteni ehhez.
Az egyik legnagyobb tételt a különböző édességek jelentik.
A NRF felmérése szerint az amerikaiak 69 százaléka tervez valamilyen édességet venni idén, összeségében pedig 2,6 milliárd dollárt szánnak erre. Szintén jelentős mennyiségű pénzt emészt fel a különböző jelmezek beszerzése. Az elmúlt időben kilőtt a jelmezötletekre vonatkozó keresések száma, az amerikai családok pedig 3,2 milliárd dollárt szánnak erre idén.
Az előzetes felmérések szerint a tengerentúl a Pókember és az Aladdin tematikájú jelmezeket keresik a legtöbben, de a klasszikus hercegnős jelmezek is kelendőek. Azonban nemcsak a gyerekek, de a felnőttek is egyre szívesebben öltöznek be. Nekik a Stranger Things nevű Netflixes sorozat karakterei adják az ihletet a legtöbbször. Aki a sorozat főszereplőjének akar öltözni, annak átlagosan 53 dollárt kell majd fizetnie érte. Szintén nem maradhat el a tökfaragás, ez átlagosan 3 és fél dollárba kerül.
A gazdik a kiskedvenceket is előszeretettel öltöztetik jelmezbe. Egy felmérés szerint idén 17 százaléka a kisállattulajdonosoknak öltözteti be háziállatát, átlagosan 11,41 dollárt költve rá.
Magyarországon a REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a megkérdezettek 77 százaléka tartja meg az ünnepet. Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője elmondta, hogy a hazai óvodák és iskolák kétharmadában lesz halloweeni vigasság, ahol leggyakrabban kreatív teremdíszítési elfoglaltság, tökfaragó- és jelmezverseny várja a gyermekeket.
A legtöbben idén csontváz, szellem, vámpír, zombi vagy boszorkány bőrébe bújnak majd az esemény idejére.
A válaszadók 10 százaléka hasznosít újra, vagy kér kölcsön ismerőstől jelmezt, 23 százaléka saját kezűleg készíti el, a többség viszont készen vásárolja meg a halloweeni kosztümöt. Jellemzően 2-4 ezer (48%) és 4-6 ezer forint (28%) között költenek egy-egy maskarára a szülők, a megjelenést pedig tízből kilencen további kiegészítőkkel - például arcfestékkel, boszorkánykalappal és maszkokkal - egészítik ki.