A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

Szigorítások a szlovákiai KRESZ-szabályokban

Megszűnő munkakörök
Parkoló ellenőr – A mai világban fejlett szoftverek olvassák le nagy felbontású kamerákon keresztül az autópályán a matricákat, a rendszámtáblákat és mérnek sebességet is. Ezt a technológiát alkalmazva teljesen automatikussá tehető a leolvasás és a bírságolás a parkoló járműveknél is. Néhány város már tesztel egy robotszerű járőrt is, amely az utakat járva is képes bírságolni.
Vágólapra másolva!
A szlovák parlament második olvasatban is elfogadta a közúti közlekedéssel kapcsolatos törvény módosítását, amelynek következtében a volán mögött ülőknek néhány újdonságra érdemes lesz odafigyelniük a jövő évtől - írja a szlovákiai Új Szó.
Vágólapra másolva!

Az egyik legfontosabb változás, hogy

2020 februárjától érvénybe lépnek a 365 napos autópálya-matricák.

Érsek Árpád közlekedési miniszter korábban elmondta, hogy az új matrica elsősorban azoknak az autósoknak kedvez, akik év közben vásárolnak autót, és sokat használják az autópályákat, valamint a gyorsforgalmi utakat. A korábbi éves matrica ugyanis a megvásárlás időpontjától függetlenül január 31-ig volt érvényes. Érsek hozzátette, hogy a 365 napos matrica bevezetésével egyetlen korábbi típusú matricát sem törölnek el, vagyis megmarad a korábbi éves, valamint a havi és a 10 napos matrica is.

Emelkednek a bírságok

Az új autópálya-matrica bevezetésén kívül a kiszabható bírságok nagysága is emelkedik.

A rendőrök a jövő évtől szigorúbban büntethetik azokat, akik a telefonjukat a kezükben tartva vezetnek.

A helyszíni bírság ebben az esetben 50 euróról 100 euróra nőhet. A telefonálás úgynevezett handsfree berendezések segítségével viszont továbbra sem lesz büntetendő.

Forrás: NurPhoto/Jaap Arriens/NurPhoto/Jaap Arriens

Szigorodik a rollerezés

Szintén jelentős változásra számíthatnak az elektromos rollerek tulajdonosai.

A módosítás értelmében a rollerezők a kerékpározókkal azonos elbírálás alá kerülnek.

Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy továbbra is közeledhetnek a járdán, azonban nem gyorsabban, mint az emberi séta tempója, a közutakon pedig kötelesek lesznek betartani a közúti forgalomra vonatkozó szabályokat.

Ellenkező esetben a rollerezők helyszíni bírságok kiszabására számíthatnak.

A módosításokra főként azért volt szükség, mert az elektromos rollerek sebessége elérheti akár a 20–25 km/órás sebességet is, és ilyen tempó mellett a gyalogosokkal való ütközés akár életveszélyes is lehet.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!