Az idén júniusban bejelentett üzlet megkötése a Rolls-Royce-nak a repülőgépipar villamosítását előtérbe helyező stratégiájához illeszkedik, valamint hozzájárul a vállalati célok gyorsabb eléréséhez, azaz hogy meghatározó szerepet töltsön be a repülés „harmadik korszakában."
A repülés 'harmadik korszakának' küszöbén állunk, amely a csendesebb és tisztább légiközlekedés következő szintjét jelenti, és új kollégáink nélkülözhetetlen készségeikkel, szakértelmükkel és új technológiával járulnak hozzá portfoliónkhoz"
- mondta el Rob Watson, a Rolls-Royce Electrical igazgatója.
Paul Stein, a Rolls-Royce műszaki igazgatója hozzátette: „A most felvásárolt technológiai portfólió és készségek kiegészítik a jelenlegi elektromos fejlesztéseinket, amelyek magukban foglalják a mikrogrideket és a vonatokhoz fejlesztett hibrid-elektromos rendszereket, valamint repülőipari megoldásainkat.
A villamosítás csak egyike azon törekvéseinknek, amelyekkel a repülést fenntarthatóbbá tesszük.
Továbbra is azon dolgozunk, hogy növeljük gázturbináink üzemanyag-hatékonyságát, magasabb szintre emeljük a repülőgép és a hajtómű közötti integrációt, és előmozdítsuk a fenntartható üzemanyagok fejlesztését."
A Siemens korábbi magyarországi és német üzletága mintegy 180 szakembert foglalkoztat, akik a teljesen elektromos és hibrid megoldások széles skáláját fejlesztik a repülőipar számára.
Ők továbbra is a jelenlegi helyszíneken folytatják a munkát.
A Rolls-Royce sikeres szárazföldi teszteket végzett egy hibrid hajtásrendszeren, amely számos kisebb platformon alkalmazható, ideértve az EVTOL járműveket (hibrid- elektromos, függőleges fel- és leszállásra képes légi járművek), a kereskedelmi közforgalmú repülőgépeket és a hibrid helikoptereket.
Ezek a tesztek a világ egyik legátfogóbb hibridrepülőgép-hajtómű fejlesztési és integrációs programjának részét képezik, előkészítve az utat a 2021-es kísérleti tesztrepülésekhez.
A megállapodás a Rolls-Royce villamosítással kapcsolatos bejelentéseinek sorozatában a legújabb fejlemény. A vállalat augusztus végén Skandinávia legnagyobb regionális légitársaságával, a Widerøe-vel indított közös kutatási programot a kibocsátásmentes repülés kapcsán.
A program része a légitársaság azon törekvésének, hogy 2030-ra lecseréli és villamosítja régi regionális flottáját.
A Rolls-Royce több mint 150 országban van jelen, ügyfelei között több mint 400 légitársaság és lízingügyfél, 160 fegyveres erő, 70 tengerészeti flotta, és több mint 5000 energia- és nukleárisenergia-termelő vállalat található. 2018-ban az éves bevétele 15 milliárd font volt, amelynek mintegy fele az értékesítés utáni szolgáltatásokból származott. Tavaly a cég 1,4 milliárd fontot fektetett kutatásba és fejlesztésbe.