A CAR-Institut, az egyetem járműipari kutatóintézetének az online kereskedők körében végzett felmérése több olyan ajánlatot talált, amelyek az elektromos járművek németországi kedvezményét is beszámítva alig valamivel 20 ezer euró felett kínálták eladásra a teljesen elektromos hajtású VW eGolf modellt.
Az eredetileg 32 ezer eurós áron kínált elektromos modell így már olcsóbban megvásárolható a legkedvezőbb árú benzinmotoros VW Golf modellnél.
A kutatóintézet vezetője, az egyetem járműipari tanszékének professzora, Ferdinand Dudenhöffer szerint
az árcsökkentés az új elektromos VW modell, az ID 3 küszöbön álló piaci bevezetését készíti elő.
Az elektromos Golf ugyanis nem lesz versenyképes az új modellel, mert az alacsonyabb, 30 ezer eurós áron kerül majd piacra, hatótávolsága pedig 300 kilométer lesz, nagyobb az eGolf 233 kilométeres hatótávjánál.
A CAR Institut adatai szerint a teljesen elektromos VW eGolf az év első nyolc hónapjában Németországban értékesített különböző VW Golf modellek között 3,6 százalékos részarányt ért el, plug-in-hibrid változata pedig, a Golf GTE pedig 0,1 százalékosat.