A Delta Air Lines júniusban végződő negyedévére 12,5 milliárd dolláros működési bevételt tett közzé, ami egymilliárd dollárral magasabb, mint az előző évben. A vállalat szerint a bevétel növekedéshez nagyban hozzájárult, hogy a prémium termékeik illetve szolgáltatásik eladása tíz százalékkal emelkedett.
Az amerikai légitársaságok bevételeinek jelentős részét, közel 30 százalékát a prémium szolgáltatások teszik ki.
Az ipari konszolidáció és az elmúlt évek erős gazdasága lehetővé tette a légitársaságok számára, hogy üzemanyag-hatékonyabb repülőgépekbe fektessenek be, amik jobb kabinokkal vannak felszerelve, kifejezetten az első osztály igényeire összpontosítva.
Továbbá újrapozícionálták a prémium osztályú utazásokat is.
A repülőgépek elejében az első osztály és az üzleti osztály hibridje lett az eredmény, ami hasonló kabinos kényelmi megoldásokat nyújt az Államokon belül, mint az Európába irányuló hosszútávú járatoknál.
Például az Emirates New Yorkból Dubaiba tartó járatain luxuskabinokban tölthetik az utasok a repülési időt, ahol egy luxuskörülményeknek megfelelő ágyon is aludhatnak, és az Airbus repülőgép zuhanyzóját is használhatják.
A pezsgővel és kaviárral egybekötött repülés ára mintegy 23 ezer dollár (6 millió forint).
Az Ethiad légitársaságnál a luxuskabin mellé saját fürdőszoba és komornyik is jár, ennek az ára 36 ezer dollár (10,8 millió forint).
Érdekesség, hogy a JetBlue fapados légitársaság is az első osztályú jegyek piacára próbál betörni.
A cég áprilisban tette közzé, hogy több járatot indít New Yorkból Londonba 2021-ben, az Airbus A321 hosszú távú változatával, ami magában foglalja a Mint nevű prémium szolgáltatást is. Ez a légitársaság első üzleti osztályú privát kabinos szolgáltatása, ráadásul olcsóbban kínálja, mint versenytársai.
A légitársaságok „jövedelemgazdálkodásnak" nevezett stratégiát alkalmaznak a jövedelmezőség maximalizálása érdekében, lényegében az utasokat a viteldíjak alapján rangsorolják.
A légitársaságok sokkal kifinomultabbá váltak, és eljutottak arra a pontra, hogy csak annyi pénzt számítanak fel, amelyre szükség van ahhoz, hogy az üléseket feltöltsék"
– nyilatkozta Janet Bednarek, a Daytoni Egyetem professzora.
Például
az üzleti osztályon utazók az utolsó pillanatra hagyják a jegyvásárlást,
ezért a légitársaságok több pénzt is fel tudnak számolni, mint azoknál az utazóknál, akik nem üzleti céllal utaznak, hanem pihenni szeretnének.
Ugyanakkor annak ellenére, hogy a légitársaságok csökkentik az első osztályon utazók számára kialakított helyeket, a cégek nagy nyereségre tesznek szert a prémium kabinszolgáltatások révén.