Az Origo egyik újságírója szeretett volna egy márkásabb, de azért nem százezrekbe kerülő órát vásárolni. Igyekezett körültekintően eljárni, és egy olyan webshopban rendelt egy Casio órát, amelyről a vevők többsége pozitív véleménnyel volt.
A szállítással nem is volt gond, az óra szépen becsomagolva, viszonylag hamar megérkezett.
Sajnos a termékkel már nem volt ilyen szerencsés.
Az óra, amely specifikációi alapján elvben 100 méterig vízálló (azaz úszni is szabad vele), az első vízzel való érintkezéskor beázott.
Mivel azonban működött és egy idő után eltűnt az üveg mögül a pára, ezért úgy döntött nem küldi vissza az órát, inkább nem hordja úszáskor.
Ekkor jött az újabb hideg zuhany. Mivel az óra dátumkijelzője 31 napos, ezért a 30 napos hónapoknál manuálisan kell átállítani a dátumot. Erre szolgál az óra oldalán lévő kis kerekes pöcök, az úgynevezett korona. A korona azonban a második vagy harmadik átállításkor megadta magát és a körömmel kihúzáskor kirepült a helyéről.
Semmi baj, gondolta a károsult, az órára két év garanciát vállaltak, így feladta az órát a forgalmazó szlovák székhelyű cég által megadott magyar címre a kitöltött panaszleírással és a számlával, majd várta a kijavított vagy kicserélt órát.
Az óra helyett azonban csak egy emailt kapott, amiben a következő állt: „Megérkezett hozzánk a reklamált óra. Sajnos, a korona tengelye törött, ami mechanikus sérülésnek számít, és a jótállás keretében nem orvosolható. A javítást szívesen elvégezzük, de sajnos nem díjmentesen. A javítás ára 14660Ft+1335Ft postaköltség." (Az óra ára akciósan 12 900 forint volt.)
A panaszos hiába érvelt azzal, hogy az óra a rendeltetésszerű használat közben romlott el, semmiféle „illegális" eszközzel nem nyúlt az órához, csak a helyes dátumot szerette volna beállítani körömmel kihúzva a koronát,
a cég kerek-perec elutasította a panasz orvoslását a „mechanikai sérülésre" hivatkozva.
Tanulság több is van. Egyik, hogy probléma esetén még a látszólag megbízható üzletek sem mindig reagálnak olyan fogyasztóbarát módon, ahogy az elvárható lenne. A másik, hogy vásárlás előtt lehetőség szerint azt sem árt kideríteni, hogy mennyire könnyen lehet (illetve egyáltalán lehet-e) érvényesíteni egy-egy webshopban a garanciális igényeket.