A versenyben 10 kategóriában indulhattak a Magyarországon lakossági szolgáltatást nyújtó kereskedelmi bankok. A hangsúly minden évben a lakossági szolgáltatásokon van, ezen belül is az ügyfélbarát, innovatív megoldások elismerése a fő cél.
Összesen 75 pályázat érkezett 14 pénzintézettől, melyeket egy előre meghatározott szempontrendszer alapján 9 különálló szakzsűri összesen 66 szakértője értékelt.
Milyen kategóriákban vizsgálták a pénzintézeteket?
A következő kategóriákban adtak ki díjakat az idén: Az év bankja, Az év leginnovatívabb bankja, Az év lakossági számlacsomagja, Az év lakossági megtakarítási terméke, Az év lakossági hitelterméke, Az év lakossági mobil- és online-banki eszköze, Az év társadalmilag felelős bankja, Az év fenntartható bankja és Az év prémium banki szolgáltatása. Az év bankára címre legméltóbb szakembert - a hagyományokhoz híven – idén is maguk a bankvezetők választották meg.Az év bankja elismerést a tavalyi év után idén is az OTP Bank vehette át.
A fődíj pontozásakor a zsűri figyelembe vette a többi kategóriákban nyújtott teljesítményt is, így a legrangosabb cím nem csupán az üzleti eredményt tükrözi, hanem átfogó képet ad a hazai bankszektor legjobbjairól.
Az OTP Bank kapta az első helyezettnek járó oklevelet Az év mobil- és online-banki eszköze kategóriában is.
2019-ben tovább bővült az OTP SmartBank alkalmazásán keresztül elérhető szolgáltatások köre. Májustól Magyarországon elsőként az OTP SmartBank-ban érhető el az ApplePay szolgáltatás. Augusztustól pedig számlafizetést leegyszerűsítő, SmartBank-on keresztüli QR-kódos postai csekkbefizetésre is van lehetőség. Az internetbanki alkalmazás használatával több mint 1,4 millió ügyfél intézi rendszeresen bankügyeit, és ez a csatorna adja a személyi kölcsön-szerződések közel 10%-át. Az OTP SmartBank továbbra is hazánk legnépszerűbb mobilbanki alkalmazása, közel 700 ezer felhasználóval és nemzetközileg is magas alkalmazás-áruházi értékeléssel.
Idén a K&H Bank bizonyult a legjobbnak Az év lakossági hitelterméke kategóriában.
Az ügyfelek a K&H e-bankon és K&H mobilbankon keresztül is indíthatnak személyi kölcsön igénylést. Az újítás ügyfélbarát, a folyamatban csupán 4-4 adat megadása szükséges, mely mindössze 5 percet vesz igénybe. Jóváhagyott hitel esetében a folyósítás a hét minden napján, a nap 24 órájában lehetséges, hiszen mindkét csatorna hitelbírálati rendszere teljesen automatikus.
Az év társadalmilag felelős bankja kategóriában idén két díj is átadásra került. A MagNet Bank 2019-ben megkapta az év társadalmilag felelős bankja örökös díját, melyet a kategóriában korábbi évek során nyújtott kiemelkedő teljesítménye alapján ítéltek oda. A zsűri döntése alapján pedig idén a Budapest Bank végzett az első helyen.
A pénzintézet a kezdetektől fogva aktívan részt vesz a Pénz7 pénzügyi kultúrafejlesztési programban is, ahol már több mint 200 önkéntes kollégájuk tart pénzügyi ismereti órákat általános- és középiskolás diákoknak minden év elején.
A bank idén negyedik alakalommal kiemelt támogatója a PénzSztár Országos Középiskolai Pénzügyi-Gazdasági Versenynek is. 2010-ben pedig létrehozták a Dobbantó Programot, amivel a nők pénzügyi ismereteinek bővítését és a vállalkozói ismeretek és készségek fejlesztését tűztük ki célul.
Az év fenntartható bankja címet a MagNet Bank nyerte el. A MagNet 2019-ben mind a 40.000 ügyfelének ültet egy-egy fát, új tölgyerdőt telepít a Duna-Ipoly Nemzeti Parkban, Ócsán. Emellett fenntartható célokra helyez ki hitelt. Ügyfelei meghatározhatják, hogy milyen hitelcélt szolgáljanak megtakarításaik; mely társadalmi vagy környezeti ügyet segítsék a banki nyereség rájuk eső 10%-ával és bankkártya költéseikkel, a bank pedig kiszámolja és transzparensen megmutatja a döntéseikkel gyakorolt egyéni hatásukat.
Az év lakossági megtakarítási terméke díjat az Erste Bank kapta.
Az Erste Future Befektetési Programmal az ügyfelek egy egyszerű utalással választhatnak a kockázatvállalási hajlandóságukhoz, vagy a jövőről alkotott elképzeléseikhez illő befektetést. Szakértői csomagokba gyűjtötték a lehetőségeket, így mindenki eldöntheti, melyik befektetésben hisz a legjobban, de az ügyfelek egy online kalkulátor segítségével is választhatnak a megtakarítási formák közül. Az Erste külön csomagokat kínál az alacsony, a magas vagy a közepes kockázatvállalási hajlandósággal rendelkezőknek, a megtakarítás tervezett időtávja, és a félre tehető összeg szerint. A program sikerét mutatja, hogy idén 25 százalékkal nőtt a megtakarító ügyfelek száma.
Az év lakossági számlacsomagja kategóriában idén a SOPRON BANK végzett az élen, az Allegro számlacsomaggal. A termék azon ügyfelek igénye szerint került kialakításra, akik elektronikus úton bankolnak, havonta több átutalást indítanak, közüzemi számláikat pedig csoportos beszedési megbízás útján egyenlítik ki.
A számlacsomag újdonsága, hogy csomagárazású termék, aminek köszönhetően a költségek áttekinthetők, könnyen kiszámíthatóak, előreláthatóak.
Az év leginnovatívabb bankja címet a GRÁNIT Bank kapta. Folyamatos fejlesztéseinek eredményeként az ügyfelek okostelefon applikáción, videóbankon és netbankon intézhetik pénzügyeiket kényelmesen, kedvező kondíciókkal és biztonságosan. Az ügyfélélmény fokozása, és a hatékonyság növelése érdekében a Bank minden folyamatot digitalizál.
Emellett az év prémium bank szolgáltatása díjat is a GRÁNIT Bank tudhatja magáénak. A bank célja, hogy a leginnovatívabb fizetési megoldásokat, értéknövelt, digitális, prémium pénzügyi szolgáltatásokat kínáljon minden ügyfelének. Applikációjában megvalósított új funkciók, pl. betétkezelés mellett a videóbankon elérhető szolgáltatások köre is bővült ez év közepétől. A megtakarítással rendelkező banki ügyfelek Magyarországon egyedülálló módon a videóbanki csatornán keresztül értékpapír szerződést tudnak kötni, illetve állampapír vételi/eladási nyilatkozatot tehetnek otthonról.
Az év bankára címet idén Tóth Balázs, az UniCredit Bank elnök-vezérigazgatója nyerte el. Ezzel a díjjal a bankszakma saját körein belül ismeri el a kiemelkedő teljesítményt, hiszen a kategória győztesét a bankok vezetői választják ki maguk közül.
A különböző kategóriákban szavazó zsűritagok névsora ezen a honlapon érhető el.
Az idei teljes rangsor:
Az év bankja
Az év lakossági számlacsomagja
Az év lakossági megtakarítási terméke
Az év lakossági hitelterméke
Az év leginnovatívabb bankja
Az év lakossági mobil- és online-banki eszköze
Az év társadalmilag felelős bankja
Az év fenntartható bankja
Az év prémium banki szolgáltatása
Az év bankára
Tóth Balázs (UniCredit Bank)
A kategóriák győztesei egy éven át használhatják a „Mastercard – év bankja 2019" emblémát és megnevezést.