A magyar internethasználók jelentős része vásárolt már akciós időszakban, jó részük online felületen is kihasználja a kedvezményeket – derül ki az Euronics felkérésére a Reacty Digital által készített, a 25-59 éves korú internethasználókra nézve reprezentatív felmérésből.
Az Euronics a kutatással a kiemelt vásárlási időszakok (például az iskolakezdés, a kuponos napok, karácsony, húsvét stb.) és a Black Friday tapasztalatait külön is vizsgálta. A kutatás rávilágított, hogy a magyarok szeretik az akciókat, de egy bizonyos mérték felett a többségük már azt gondolja, túl nagy a kedvezmény ahhoz, hogy igaz legyen.
A kérdőívet kitöltők 90 százaléka vásárolt már kiemelt kedvezményes vásárlási időszakban, 30 százalékuk évente többször is.
A válaszadók szinte mindegyike (99 százaléka) ismeri, hallott már a Black Friday jelenségről, kétharmaduk vásárolt is már legalább egyszer a novemberi akció keretében.
A vásárlókat leginkább (88 százalékot) az akció mértéke befolyásolja a döntéshozatalban, de a szállítási költségek (74 százalék) és a weboldalak átláthatósága (69 százalék) is kiemelten fontos.
A MediaMarkt, amely szintén ezen a pénteken tartja a Black Friday-t, az Origo kérdéseire válaszolva elmondta, hogy idén a slágertermékek között várhatóan továbbra is szerepelni fog a nagyképernyős, nagyfelbontású okostelevízió. Itt minimum az 55 colos, de gyakran a 80-82 colos méretű televíziókat viszik.
Emellett továbbra is nagyon népszerűek a mobiltelefonok, vezeték nélküli fejhallgatók, de jelentős a kereslet a gamer kiegészítők iránt is. Ezek közé tartozik a gamer egér, a billentyűzet és a fejhallgató, A MediaMarkt webáruháza tavaly a Black Friday alatt egy átlagos hónap eladásának nyolcszorosát érte el, és idén is hasonló eredményt prognosztizálnak.