A MÁV-START által üzemeltetett tíz Bombardier Talent motorvonat szervizelése és annak hosszú távú megoldása a vasúttársaság számára kiemelten fontos. Ezért első lépésként, idén áprilisban a MÁV-START, a MÁV Vagon és az ÖBB két évre szóló szerződést kötött, hogy a Győr és Bécs közötti eurégiós közlekedésben használt Talentek nagyjavítása, konstrukciós hibáinak megszüntetése, valamint gazdaságos és hatékony fenntartása mielőbb rendeződjön.
Idén októberben a Győr–Hegyeshalom (1-es) vasútvonalon forgalomba állt az első felújított, a MÁV-START, a MÁV Vagon és az ÖBB szakemberei munkájának köszönhetően nagyszervizen átesett Talent típusú villamos motorvonat.
A javítás és felújítás kiterjedt többek között a forgóvázra, a fékrendszerre, a mozdonyvezetői fülkére és az utastérre egyaránt. Ez utóbbiban a tolóajtók, a lépcsők, a klímaberendezések, az ülések és a wc-k újultak meg. A munkákat a MÁV leányvállalata, a székesfehérvári MÁV Vagon Kft. végzi.
Az első jármű még az eredeti, piros külső festés megújításával közlekedik. A MÁV-START a Flirt motorvonatokról már jól ismert színvilágnak megfelelő megjelenéssel látta el a második vonatot, és a következő felújítások során a többi jármű külső megjelenése is megújul, és a külső feliratok módosítása is megtörténik.
A Győr–Hegyeshalom–Bécs között EuRegio-járatként közlekedő Talentek nem csak frissebb, korszerűbb belső kialakítást, hanem tetszetős külsőt is kaptak.
A második felújított jármű a hétvégén már forgalomba is áll. Az ütemterv szerint kéthavonta készül el egy-egy motorvonat.
Kerékgyártó József, a MÁV-START vezérigazgatója a székesfehérvári eseményen elmondta,
a 10 Talent motorvonat felújításának köszönhetően, az új külső dizájn mellett az utazási komfort és a járműstabilitás is jelentősen javulni fog.
Az első kettőt követően, a harmadik felújított Talent már a jövő év elején forgalomba állhat. 2020 végére fejeződhet be a flotta megújítása, utána már a jelenleginél megbízhatóbban, akár 80-90 százalékos üzemkészséggel közlekedhetnek. A járművek 4 Bécsbe közlekedő Flirtet válthatnak ki, amelyek a budapesti elővárosi vonalakra kerülhetnek. A vezérigazgató kitért rá, hogy 2022 végére az új Kiss motorvonatoknak köszönhetően, az eddig Flirtekkel együtt, a főváros teljes elővárosában modern motorvonatokkal lehet majd utazni.
Annak idején egy 2006-os kormányzati döntés következtében kerültek a vasúttársasághoz a Talentek, amelyek nagy költségek árán is csak viszonylag alacsonyabb üzemképességgel tudtak üzemelni az elmúlt bő tíz év során.
A 2012-től az üzemképes darabszám hektikusan, 3 és 8 darab között változott a járműkonstrukciós hibák miatt. A különböző műszaki problémák következtében a gyártóval a járművek tulajdonosaként a MÁV jelenleg is perben áll.
Jelenleg három-öt darab jármű üzemeltethető, így akár egy meghibásodás is jelentősen befolyásolhatja a forgalomba állítható járművek számát. A MÁV-START a Talentek üzemeltetésének érdekében a költségtérítési keretösszeg figyelembevételével finanszírozható megoldás biztosításában érdekelt, és annak lehetőségei mellett kívánja a motorvonatok üzemeltetését biztosítani.