A globális hirdetési trendekről a marketingkutató WARC által kiadott Global Advertising Trends jelentés megállapítja, hogy
a keresési hirdetésekbe történő befektetés ebben az évben 9,6 százalékkal nőtt,
összesen 135,9 milliárd dollárra.
Ez a növekedési ütem azonban 2015 óta a leggyengébb, és jelentősen lelassult a 2018. évi 16,9 százalékos növekedéshez képest,
miközben a keresőhirdetések aránya az online hirdetési piacon 45,8 százalékra ugrott.
„Az internetes keresés az utóbbi évtizedben virágzott, mivel a szakemberek nagyobb hangsúlyt fektettek a teljesítményhez kapcsolódó hirdetésekre a ROI (megtérülés) növelése érdekében. Ma viszont néhány marketingstratégia már nem használja a keresést" - jegyezte meg James McDonald, a WARC Data szerkesztője és a kutatás szerzője.
A jelentés szerint a marketingszakemberek a pontos mérés szempontjából a legoptimálisabb csatornának tekintik a keresőket, no meg persze azért is, mert az egyéb online megjelenítési formákhoz képest a keresőhirdetés költséghatékonyabb módszer a konverziók (vagyis a hirdetés célba érésének) növelésére.
„Az iparág azonban már kezdi megkérdőjelezni, hogy ez a hangsúly hosszú távon előnyös-e. Számos nagy, a fogyasztó döntéseivel szembesülő vállalkozás fontolóra veszi a hagyományosabb márkaépítési formákhoz történő visszatérést."
A növekedés elmaradása erősítette a versenyt a keresési formák közt. A Google fő bevételi forrásainak növekedése egyben azt is jelenti, hogy fokozott figyelmet fordítanak az intelligens hangalapú keresés piacára, amelyet jelenleg az Amazon dominál, és amely számos kulcsfontosságú piacon, köztük az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és Japánban is elsőbbséget élvez. Mindkét cég számára kritikus jelentőségű lesz a hangalapú keresési piac növekedése. A legtöbb marketingszakember tudatában van ennek, manapság azonban még nagyon kevesen használnak hangalapú keresést.
Ezzel szemben, azt a piacot már vezeti a Google, ahová ő érkezett meg előbb.
Ausztráliában a Google kényelmes előnnyel rendelkezik az Amazonhoz képest intelligens hangalapú keresés penetrációja szempontjából (86 százalékos penetráció, szemben az Amazon 14 százalékával), és ugyanez érvényes Szingapúrban (76 és 24 százalék). Ez valószínűleg nem jó hír a Facebook számára, amely a portál eszközökhöz fejleszti a mesterséges intelligenciával dolgozó asszisztensét, hogy felzárkózzon és ezen a piacon is részesedéshez jusson.
A mobil keresésekre célzott hirdetések költsége várhatóan 19,2 százalékkal emelkedik majd ebben az évben, 88,1 milliárd dollárra.
Ez a teljes keresési kiadások csaknem kétharmadát (64,8 százalék) teszi ki világszerte. Egyedül az Egyesült Államok adja a teljes összeg 43 százalékát (2019-ben 38,1 milliárd amerikai dollárt), míg egyötödét (21,8 százalék vagy 19,3 milliárd amerikai dollárt) Kína. Ezt követik Japán (6,1 milliárd dollár, 6,9 százalékos részesedés) és az Egyesült Királyság (5,3 milliárd dollár, 6 százalék).
Ebben a szegmensben a Google még domináns.
A Google az összes mobilkeresés 95,4 százalékát viszi el világszerte,
ami magasabb, mint az asztali gépekről indított keresési forgalomból szerzett részesedése (88,6 százalék). A Google részesedése a mobil keresési forgalomból az Egyesült Államokban (94,4 százalék) és az Egyesült Királyságban (97,9 százalék) közel áll a globális arányhoz, Kínában azonban a részaránya közel nulla, hiszen ott helyette a Baidu uralja a piacot (79,9 százalék).
A mobil hirdetésekre költött összegek gyorsabban növekednek, mint a mobil keresési forgalom, amely a 2017 óta stagnál, aminek oka a fogyasztók elmozdulása az alkalmazáson belüli böngészéshez (a comScore szerint a mobil használat több mint 80 százaléka alkalmazásokon belül zajlik).
Az Instagram felfedezésre szolgál, a Google keresésre, az Amazon pedig vásárlásra:
az Egyesült Királyságban minden harmadik online vásárlás (32 százalék) az Amazonon kezdődik, 52 százalékra növekedve a szórakoztató termékek, 50 százalékra a gyermekek számára kínált termékek és 47 százalékra a háztartási cikkek esetében. Az elektronikai cikkek aránya 40 százalékos. Összehasonlítva: minden ötödik (19 százalék) online vásárlás olyan keresőmotorral kezdődik, mint például a Google.
A Mindshare kutatása azt mutatja, hogy az Instagramot a fogyasztók 69 százaléka használja termékek felfedezéséhez, 64 százalékkal megelőzve a Snapot és 61 százalékkal a Facebookot. A Google a kutatáshoz használt a leginkább; a fogyasztók 70 százaléka használja ezt a platformot (szemben a második legkeresettebb Pinterest 51 százalékával). Lényeges azonban, hogy az Amazonon vásárolnak a leggyakrabban 78 százalék említette ezt, szemben a Google 40 százalékával.
Az Amazon 359 milliárd dolláros forgalmat hasított ki az e-kereskedelemből 2019 harmadik negyedévében, ami az előző évhez képest egy ötödével növekedett, és ezzel arra a pályára állt, hogy közel 201 milliárd dollár árbevételt érjen el 2019-ben. A Jumpshot adatai szerint a termékoldal látogatások több mint egytizede (11 százalék) szponzorált hirdetésekből érkezik.
Forrás: Warc.com