A japán Rakuten bejelentette, hogy az előző negyedévben 947 millió dollárt vesztettek a Lyft befektetésükön. A cég vezérigazgatója Hiroshi Mikitani szerint ez részben annak tudható be, hogy a Lyft részvényeinek árfolyama óriásit zuhant a július és szeptember közötti három hónapos időszakban.
A Rakuten a Lyft legnagyobb részvényese, jelenleg a vállalat 11 százalékát birtokolják,
viszont mióta tőzsdére ment a vállalat, azóta értékpapírjai már 40 százalékot zuhantak. Ennek ellenére a Lyft-nél úgy gondolják, hogy a fuvarmegosztó 2021-re már nyereséges lehet.
De nemcsak pénzügyi problémák vannak a Lyft körül. Egyre gyakrabban követnek el bűncselekményt a vállalat sofőrjei. Ezen úgy próbáltak javítani, hogy nemrég eltörölték a régi alkalmasságot ellenőrző rendszert, amellyel első körben szűrték ki a problémás sofőröket és a helyére most egy új döntésmátrix alapú szisztémát állítottak.
A régi rendszerben a Trust and Safety tagjai saját maguk ítélték meg az egyéni eseteket, most viszont egy előre megadott rendszer szerint kell elemezniük a kényes szituációkat. A kritikusok szerint az új megoldás miatt tovább maradhatnak a Lyftnél a kisebb bűncselekményeket és kihágásokat elkövető egyének, hiszen csak a komolyabb kihágások után zárják ki őket.
Ezenfelül a korábban - a régi rendszer szerint - kitiltott sofőrök most fellebbezhetnek és őket, illetve ügyeiket az új szisztéma szerint bírálják majd újra el.
A Lyfttel szemben jelenleg is eljárás folyik, mivel a vádak szerint 2014 és 2016 között mintegy száz szexuális bűncselekményt követtek el nőkkel szemben, a cég pedig nem tett semmit a női utasok biztonságának megerősítése érdekében.